سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
«مزد ترس»؛ اولین رمان گراهام گرین

گراهام گرین نویسنده پرکار انگلیسی است که ماجراهای داستان‌هایش عمدتاً در متن وقایع قرن بیستمی و معرکه‌های سیاسی و انقلابی گوشه و کنار جهان می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «مزد ترس» با عنوان اصلی مرد درون، اولین رمان هنری گراهام گرین است که در سال ۱۹۲۹ نوشته شده است. این رمان ماجرای اندروز، مرد جوانی، را روایت می‌کند که به رفقای قاچاقچی‌اش خیانت کرده و از انتقام آن‌ها می‌ترسد. او که امیدی به بخشش و رستگاری ندارد حین فرار از دست آن‌ها به خانه دختر جوانی که او نیز در این جهان تنهاست، پناه می‌برد. دختر، اندروز را ترغیب می‌کند که علیه همدستانش در دادگاه شهادت بدهد، اما نه دختر و نه اندروز نمی‌دانند که خیانت هم نزد خلاف‌کارها و هم نزد دولت مذموم است.

هنری گراهام گرین؛ رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسنده‌پرکار داستان‌های کوتاه انگلیسی بود. او در اغلب معرکه‌های سیاسی و انقلابی گوشه و کنار جهان حاضر و ناظر بود و ماجراهای داستان‌هایش عمدتاً در متن همین وقایع قرن بیستم می‌گذرد. آثاری که ابهامات انسان نوین در این دنیای ناآرام را نشان می‌دهد. محصول کمابیش هفتاد سال قلم زدن او ۶۴ کتاب است. گرین اولین قدمش در مسیر داستان‌نویسی را خارق‌العاده برداشته است و می‌توان ردپای مضامین تکرارشونده در آثار گرین را در این کتاب یافت؛ مضامینی همچون مذهب، درگیری‌های فردی با بدبینی و اعتقاد دنیایی که خصمانه مقابل انسان‌ها ایستاده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «زن‌ها معمولاً خود واقعی‌مان را به ما نشان می‌دهند و ما به همین دلیل از آن‌ها متنفریم. فکر می‌کنم آن مرد عاشق زنی بود که خود واقعی‌اش را نشانش داده بوده»

نشر نیماژ، کتاب «مزد ترس» گراهام گرین را با ترجمه سعید کلاتی در ۲۵۶ صفحه به بهای ۲۸۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها