شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
کتاب «اکولوژی گیاهی آتنوبوتانی و خاک‌شناسی» منتشر شد

ایلام- نشر حق‌شناس، کتاب «اکولوژی گیاهی آتنوبوتانی و خاک‌شناسی» را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشر حق‌شناس کتاب «اکولوژی گیاهی آتنوبوتانی و خاک‌شناسی» تالیف پی. اس چاندل، آر. اس شوکلا ترجمه مهدی حیدری، خدیجه حاتمی، سینا عطار روشن و مصطفی ادیب‌نژاد منتشر کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: هر موجود زنده‌ای به محیط زیست خود و به ویژه به موجودات زنده دیگر وابسته است. لازمه بقا رابطه همزیستی موجودات است و بررسی چگونگی این رابطه مورد توجه دانش اکولوژی است.دانش اکولوژی مجموعه شناخت‌ها در مورد اثرات محیط بر موجودات زنده، اثرات موجودات زنده بر محیط و روابط متقابل بین موجودات زنده را در بر می‌گیرد. با تغییر محیط زیست جهانی و خطر انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری لزوم درک روابط موجوات زنده با هم و با محیط زیست‌شان بیشتر از پیش مطرح شده است.

کتاب حاضر با رویکردی علمی و آموزشی مباحث مختلف اکولوژی را با تأکید ویژه بر اکولوژی گیاهی در بردارد. فصول ابتدایی اکولوژی و شاخه‌های مختلف آن، عوامل محیطی و کنش‌های متقابل بین گیاهان جانوران و انسان، سازگاری‌های گیاهان و شاخص‌های اکولوژیکی و تنوع زیستی را ارائه می کند و در فصول بعد آلودگی های زیست محیطی، گرمایش جهانی، مدیریت محیط زیست و اثر آلودگی بر پوشش گیاهی مطرح شده است.

بخش پایانی این اثر نیز تشکیل خاک، حاصلخیزی خاک و حفظ حاصلخیزی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

نشر حق‌شناس این کتاب را به قیمت ۳۵۰ هزارتومان در ۵۸۴ صفحه منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها