یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
سلسله دوره‌های آموزشی ویژه کتابداران کردستانی برگزار شد

کردستان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از برگزاری سلسله دوره‌های آموزشی ویژه کتابداران استان خبر داد و گفت: این دوره‌ها با محوریت تولید محتوا در سرفصل‌های مختلف در سال جاری برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کتابداران و فعالان فرهنگی استان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: سلسله دوره‌های آموزشی در سرفصل‌های طراحی پوستر با نرم‌افزار فتوشاپ، تولید پادکست و عکاسی با گوشی با محوریت تولید محتوا در فضای مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای مهارت‌های تولید محتوا در فضای مجازی برای کتابداران و رابطین فرهنگی کردستان افزود: در این کارگاه‌های آموزشی مباحث تخصصی مربوط به تولید محتوای جذاب و کاربردی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین اصول و فنون ساخت پادکست به علاقه‌مندان آموزش داده شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کلاس‌های مهارت‌آموزی با استقبال پرشور کتابداران و فعالان فرهنگی همراه بود، افزود: این دوره‌ها در راستای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی جشنواره رضوی و در قالب کارگاه آموزشی و دوره‌های تکمیلی تولید محتوا پیش‌بینی و زیر نظر اساتید مجرب این حوزه برگزار شد.

حسنی خونسار به اهداف این دوره اشاره و افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها آشنایی علاقه‌مندان با بنیان‌های محتوا و تولید محتوا و تسلط آنان به مهارت‌هایی بودکه لازمه تولید محتوا هستند.

وی ادامه داد: با اهمیت روزافزون انواع محتوا (متنی، تصویری، صوتی، و چندرسانه‌ای) در انتقال اطلاعات، یادگیری شیوه‌های تولید آن می‌تواند ارزشی منحصربه‌فرد برای متخصصان اطلاع‌رسانی به شمار آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، آشنایی با مفاهیم و مسائل نظری تولید محتوا؛ آشنایی با مهارت‌ها و مسائل عملی تولید محتوا؛ شناسایی استعدادها برای تکمیل تیم تولید محتوای کتابخانه‌های عمومی را از جمله سرفصل‌های آموزشی این سلسله کارگاه‌ها برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها