سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
فروش آنلاین؛ زمینه‌ساز شکل‌گیری «یزد بوک»

یزد - استقبال علاقمندان کتاب در سطح کشور از فروشگاه آنلاین «شهر کتاب»، زمینه‌ را برای تغییر نام یک کتابفروشی در یزد و شکل‌گیری عنوان «یزد بوک» فراهم کرد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): یزد از جمله استان‌هایی است که توانسته در سطح کشور در زمینه کتاب و کتابخوانی گام‌های مؤثری بردارد. کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، پرورش عالمان، نویسندگان و شاعران برتر در سطح ملی، از گام‌های مؤثری است که توانسته این نقش استان را در کشور پررنگ کند.

وجود کتابفروشی‌های متعدد و گسترش کتابفروشی‌های آنلاین نیز توانسته به این امر کمک کند و یزد را در جمع استان‌های برتر کشوری قرار داده است.

یکی از کتابفروشی‌های استان یزد، «یزد بوک» نام دارد که پیش از این به نام «شهر کتاب» شناخته می‌شد اما پس از راه‌اندازی فروش آنلاین خود، به یزد بوک تغییر نام داد.

این کتابفروشی یکی از باسابقه‌ترین کتابفروشی‌های یزد است که در خیابان فرخی به فروش کتاب مشغول است و در حوزه‌های مختلف آموزشی، فلسفی، روانشناسی، عمومی و دانشگاهی به علاقه‌مندان حوزه کتاب خدمت‌رسانی می‌کند.

در این کتابفروشی نیمی از کتاب‌ها کمک درسی هستند و نیمی از قفسه‌ها نیز حاوی کتاب‌های فلسفی و روانشناسی و عمومی است که در فضای تقریبی ۷۰ متر و در دو طبقه کنار هم چیده شده‌اند.

در این کتابفروشی ۶ نفر مشغول به فعالیت هستند که با اضافه شدن بخش فروش آنلاین، نیروی انسانی نیز به صورت تخصصی در این کتابفروشی فعالیت می‌کند.

حمیدرضا وقف خرابات، مدیر این کتابفروشی در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به سابقه فعالیت این کتابفروشی گفت: حدود ۲۰ سال سابقه کتابفروشی دارم.

فروش آنلاین زمینه‌ساز شکل‌گیری کتابفروشی به نام «یزد بوک»

این کتابفروش یزدی گفت: علاقه‌ای به کتاب نداشتم ولی با همکاری یکی از اقوام به این حوزه وارد شدم و پس از فعالیت در تهران به استان یزد آمده و فعالیت خود را شروع کردم.

وی افزود: از سال ۱۳۸۲ در یزد فعالیت می‌کنم و کار من تنها فروش کتاب‌های مختلف آموزشی، فلسفی، روانشناسی، عمومی، دانشگاهی، حقوق پیام نور و… است که بسته کاملی در این زمینه ارائه می‌دهم.

این کتابفروش یزدی با اشاره به کارهای ابتکاری در این فروشگاه ادامه داد: در زمینه ترویج کتاب سایتی را طراحی کرده‌ایم که در سراسر کشور شاهد توجه مردم به آن بوده‌ایم و فروش خوبی داشته‌ایم.

وی گفت: در فضای مجازی نیز فعالیت خود را پیگیری می‌کنیم به نحوی که ۲۰ درصد از فروش خود را در این بخش داشته‌ایم.

وقف خرابات بیان کرد: با توجه به محدود بودن فضای کتابفروشی تنها به فروش کتاب محدود هستیم و نمی‌توانیم میزگرد و برنامه‌های کتابخوانی در این مکان داشته باشیم.

این کتابفروش یزدی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب و کتابخوانی ادامه داد: برای گسترس فرهنگ کتابخوانی در یزد باید زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی شود و در این زمینه نیز بن‌هایی تهیه شود تا باعث تشویق مردم به کتابخوانی شود.

فروش آنلاین زمینه‌ساز شکل‌گیری کتابفروشی به نام «یزد بوک»

وقف خرابات گفت: فروش ما خوب است اما با توجه به افزایش قیمت‌ها و گران شدن کتاب‌، هنوز هم نرخ کتاب نسبت به سایر اقلام خوب است.

وی با اشاره به نقش رسانه در ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: اگر کتاب در رسانه‌های مختلف معرفی شود، شاهد استقبال مردم خواهیم بود و رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌هایی مانند خبرگزاری کتاب می‌توانند در این مسیر مؤثر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط