پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
رزمندگان روایتگر قصه‌های خود شدند

کهگیلویه و بویراحمد- جانشین فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه رزمندگان روایتگر قصه‌های خود می‌شوند، گفت: نگارش خاطرات رزمندگانی که در جنگ حضور داشتند کتاب‌ را خواندنی‌تر می‌کندـ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، سردار مصطفی مثنوی صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در دومین کنگره ملی شهدای استان ۲۰۰ کتاب به چاپ رسید که این بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های ارزشمندی با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌ها با حضور مدرسان خوب کشور برای آموزش نویسندگی برگزار شد که با استقبال خوبی نیز همراه بود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدای استان تبلیغ، نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس است که جامعه را به سمت رشد و ارتقا فرهنگ عمومی هدایت می‌کند.

مثنوی تصریح کرد: ۲۲ اجلاسیه در استان برگزار شد که سبب رغبت مضاعف مردم به برگزاری اجلاسیه‌ها و یادواره‌های خانگی شد و این می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل جوان و مردم باشد.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان با بیان اینکه روایتگری در مدارس، دانشگاه‌ها و راهیان نور انجام شد، یادآور شد: نقش رزمندگان در تبیین آثار دفاع مقدس و نشر موثر است.

وی همچنین ساماندهی و مستندسازی را از جمله اقدامات خوب کنگره ملی شهدا دانست و گفت: حرم بی بی حکیمه به عنوان حرم معنوی چهارم در کشور می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سایر نمادها مانند واقعه‌های تاریخی نیز می‌تواند روحیه سلحشوری مردم استان را بیان کند و یک قرن مقاومت را به نمایش بگذراد.

مثنوی به استقبال از اجلاسیه و برنامه‌های شهیدان در کم جمعیت‌ترین شهرستان و شهرها اشاره کرد و گفت: خانواده‌های شهیدان نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: بهسازی عکس شهیدان در سطح استان نیز از جمله اقدامات کنگره شهدا بود همچنین بیش از ۲ هزار جلسه تبیین در مدارس، دانشگاه و مسجد برگزار شد.

سردار مثنوی در پایان با تاکید بر اهمیت سرگذشت پژوهی شهیدان، گفت: مصاحبه و نگارش خاطرات برای حفظ خاطرات شهیدان نیز اقدام قابل تحسینی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها