جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
تخفیف‌های خوب نمایشگاهی خرید را آسان کرد/ اینجا برای تمام سلیقه‌ها کتاب هست

لرستان - برگزاری نمایشگاه‌های کتاب تاثیر مثبتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد، برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه خرم‌آباد از تخفیف‌های خوب این نمایشگاه می‌گویند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): این روزها مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد میزبان برگزاری نمایشگاه کتاب با بیش از ۴ هزار عنوان است. عصر پنج‌شنبه ۱۵ شهریور است و عقربه‌های ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه را نشان می‌دهد، با آقای حسنوند مسئول اجرایی نمایشگاه تماس می‌گیرم و ساعت پایان کار نمایشگاه را جویا می‌شوم. در فرصت باقی‌مانده، خودم را به نمایشگاه می‌رسانم.

همان‌طور که برای اغلب نمایشگاه‌ها قابل پیش‌بینی است، نمایشگاه‌ها روزهای آخر هفته شلوغی را به خود می‌بینند، اینجا هم همین‌طور بود. خانواده‌ها همراه کودکان و نوجوانان خود به نمایشگاه آمده بودند و قسمت کودک و نوجوان نمایشگاه به نسبت از سایر بخش‌ها شلوغ‌تر بود.

فاطمه احمدی چند عنوان رُمان و کتاب کودک خریداری کرده است، از او می‌پرسم به نظر شما چطور می‌توانیم کودکان کتابخوان تربیت کنیم؟ می‌گوید باید عشق به کتاب خواندن را به بچه‌ها نشان دهیم، اگر بچه‌ها ببیند که در گوشه کنار خانه کتاب وجود دارد و در اوقات فراغت یا ساعت‌هایی مشخص والدین کتاب می‌خوانند، یاد می‌گیرد که کتاب خواندن ضروری است.

احمدی که با فرزند خود به نمایشگاه آمده است ادامه می‌دهد که بردن بچه‌ها به فضاهای عمومی کتابخوانی مانند نمایشگاه‌های کتاب و کتابخانه‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است.

قصه‌گویی و انتخاب کتاب‌های متناسب با سن کودکان نیز از جمله دیگر راهکارهایی بود که خانم احمدی برای تشویق کودکان به کتابخوانی پیشنهاد داد.

شایان جوان ۲۰ ساله‌ای است در بخش کتاب‌های روان‌شناسی کتاب مورد نظر خود را پیدا کرده و حالا منتظر است که هزینه کتاب را پرداخت کند، در این فاصله گفت‌وگویی داریم، می‌گوید: این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌هایی که برگزار شده کتاب‌های کامل‌تری را ارئه داده است و بهتر است برگزاری نمایشگاه‌های این‌چنینی ادامه‌دار باشد.

تخفیف‌های خوب نمایشگاهی خرید را آسان کرد / اینجا برای تمام سلیقه‌ها کتاب هست

حامین با خانواده خود به نمایشگاه آمده و چند عنوان کتاب کودک انتخاب کرده است، به دنبال کتاب‌های روان‌شناسی کودکی می‌گشتم که در سطح شهر پیدا نمی‌کردم اما در این نمایشگاه کتاب‌ها را با تخفیف‌های خوب خریداری کردم.

او به دسته‌بندی موضوعی که نمایشگاه دارد اشاره کرد و گفت: اینجا برای همه سلیقه‌ها تقریباً کتاب وجود دارد و تخفیف‌های خوب نمایشگاهی در این گرانی کتاب این اجازه را می‌دهد که حداقل دست خالی بیرون نرویم.

تخفیف‌های خوب نمایشگاهی خرید را آسان کرد / اینجا برای تمام سلیقه‌ها کتاب هست

در حال گفت‌وگو با یکی از بازدیدکنندگان بودم که جوانی تقریباً ۱۷-۱۸ ساله آمد و گفت برای استقبال بیشتر از نمایشگاه بهتر است راهکارهای تشویقی در نظر بگیرند!

پرسیدم مثلاً چه راهکاری؟ چه پیشنهادی شما دارید؟ گفت مثلاً در کنار برگزاری نمایشگاه در همین مکان مسابقات کتابخوانی با جوایز بالا در نظر بگیرند مخاطبان هم حتماً استقبال می‌کنند.

او گفت: قیمت کتاب بالاست، ولی با این تخفیف‌هایی که در نمایشگاه است حداقل توانستیم خرید د اشته باشیم این خوب است ولی نیاز است مردم بیشتر استقبال کنند.

خریدهای او در حوزه روان‌شناسی بود.

تخفیف‌های خوب نمایشگاهی خرید را آسان کرد / اینجا برای تمام سلیقه‌ها کتاب هست

محسن قدمی هم با انتقاد از زمان و محل برگزاری نمایشگاه گفت‌وگوی خود را آغاز کرد و گفت: اینکه نمایشگاه در محلی برگزار شود که مردم بیشتری بتوانند به آنجا مراجعه کنند و در بین مردم باشد شاید با استقبال بیشتری مواجه شود، همچنین زمان برگزاری نمایشگاه هم با توجه به فصل شروع سال تحصیلی به نظرم اگر کمی بعد از شروع مدارس باشد و بتوان کتاب‌های کمک درسی را نیز ارائه کرد استقبال بیشتری خواهد شد، اکنون نیز که مدارس تعطیل هستند شاید کمتر استقبال شود.

اما آقای حسنوند مدیر اجرایی نمایشگاه نیز در پاسخ گفت: نمایشگاه‌های کتاب را تقریباً در همه زمان‌ها برگزار کردیم و این اولین سال است که در این فصل سال نمایشگاه را برگزار می‌کنیم و خوشبختانه تا کنون نیز استقبال بد نبوده است.

به گزارش ایبنا، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب تاثیر مثبتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد. به همین دلیل باید مسئولان و متولیان امر با حمایت‌های خود در این زمینه و همچنین تبلیغ و توزیع آن زمینه رشد و توسعه کتاب‌خوانی را در کشور فراهم کنند. در نمایشگاه‌های استانی کمبود فضای کافی برای حضور ناشران، جانمایی مناسب کتاب‌ها، ارائه برنامه‌های جانبی برای حضور کودکان و نوجوانان در نمایشگاه‌ها، برگزاری برنامه‌های جنبی از عواملی هستند که می‌توانند در استقبال خوب و گسترده مردم از نمایشگاه‌ها موثر واقع شوند.

نمایشگاه کتاب خرم‌آباد تا ۲۶ شهریور ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصد در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها