شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
عیادت استاندار بوشهر از خالق «قلندرخونه»

بوشهر - استاندار بوشهر از ایرج صغیری، خالق نمایشنامه «قلندرخونه» و هنرمند پیشکسوت که در پی بیماری در بیمارستان بستری شده است، عیادت کرد و در جریان آخرین وضعیت روند درمانی وی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، احمد محمدی‌زاده در این دیدار با تجلیل از خدمات استاد صغیری گفت: چندین دهه، مردم استان بوشهر از هنرنمایی استاد صغیری روی صحنه لذت برده‌اند و این هنرمند، افتخاری برای هنر و فرهنگ استان است.

به عقیده وی، استاد صغیری، الگوی خوبی برای هنرمندان جوان استان است. امیدوارم که جناب صغیری با بازیابی کامل سلامتی، در تربیت هنرمندان جوان استان و کشور همچون گذشته تاثیرگذار باشد.

ایرج صغیری نیز در این دیدار با تقدیر از حضور استاندار و توجه وی به فرهنگ و هنر خواستار توسعه و تجهیز فرهنگسراها و مجتمع‌های فرهنگی هنری در نقاط مختلف استان شد. وی بر لزوم راه‌‎اندازی سالن پلاتو مجهز و استاندارد در شهرهای استان تاکید کرد.

استاندار بوشهر هم در این باره با بیان اینکه در یک‌سال اخیر، سه فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی در استان تکمیل شده یا در آستانه تکمیل هستند، گفت: مجتمع فرهنگی بنک به بهره‌برداری رسیده و ساختمان مجتمع فرهنگی و فرهنگسرای دلوار و عسلویه نیز تکمیل و در آستانه تجهیز و بهره‌برداری هستند.

او تأکید کرد: نگارخانه دیر و کنگان در سال جاری به بهره‌برداری رسیدند و چندین طرح فرهنگی و هنری نیز در شهرهای مختلف استان بوشهر در حال اجرا هستند که اعتبارات مورد نیاز آنها تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایبنا؛ احمد محمدی‎زاده پس از عیادت از استاد ایرج صغیری، در خصوص نحوه درمان پدر تئاتر بوشهر با رئیس بیمارستان و کادر درمان صحبت کرد و خواستار رسیدگی کامل به وی شد.

ایرج صغیری متولد اول آذر ۱۳۲۵ در بوشهر بازیگر، کارگردان، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس جنوبی است. او با بازی در نقش ابوذر در تئاتری که با همکاری داریوش ارجمند و نظارت علی شریعتی در دانشگاه فردوسی و حسینیه ارشاد اجرا شد، توانست مهارت خود را به نمایش بگذارد و به محبوبیت دست یابد. نمایشنامه «قلندرخانه» از آثار او به عنوان اثر شایسته تقدیر بیستمین دوره جایزه کتاب فصل شناخته شد.

از دیگر آثار وی می‌توان به «خالو نکیسا، بنات النعش و یوزپلنگ»، «خلخال شوم»، «محپلنگ»، «آواز تیتروها» و… اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها