دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
کتاب «آسمان را کنار بزن» منتشر شد

انتشارات کتاب تداعی، کتاب «آسمان را کنار بزن» تالیف و ترجمه شهریار حقیقت طلب را در ۲۲۵ صفحه و قیمت ۲۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «آسمان را کنار بزن» به همت انتشارات کتاب تداعی، اثری است تالیف و ترجمه شهریار حقیقت طلب که در معرفی و مرور فعالیت‌های ، خواننده، نوازنده، فیلم‌نامه‌نویس، نویسنده و بازیگر پاره‌وقت استرالیایی است.

او را بیش از هر چیز برای رهبری گروه نیک کیو و بد سیدز می‌شناسند، گروهی که در سال ۱۹۸۳ پایه‌گذاری شد و به واسطه ترانه‌های متنوع و اعضای دائم در حال جایگزینی معروف است. پیش از این، او رهبری گروه برتدی پارتی را بر عهده داشت که یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی اوایل دهه هشتاد است.

حقیقت طلب در این کتاب ابتدا به معرفی نیک کیو می‌پردازد و سپس تقویم پربار زندگی هنری او را بررسی و به شکل کلی ریشه‌های نوشتاری او را معرفی می‌کند.

کتاب در بخش دوم نگاهی جزئی‌تر به ادبیات نیک کیو و استعارات پرتکرارش در دهۀ اخیر ۲۰۱۰–۲۰۱۹ می‌اندازد و در بخش سوم ترجمۀ اشعار سه آلبوم «آسمان را کنار بزن»، «درخت عریان» و «گوستین» همراه توضیحات تکمیل‌کننده ترجمه برخی قطعات را شامل می‌شود.

روایت کتاب در بخش اول الهام‌گرفته از کتاب «غریب‌تر از مهربانی» است که در سال ۲۰۲۰ نیک کیو آن را منتشر کرده است. همچنین برخی توضیحات دیگر کتاب به‌طور مستقیم از ترجمه نامه‌ها و مصاحبه‌های کیو به دست آمده است.

لازم به ذکر است که کل این مجموعه با هماهنگی و کسب اجازه از نیک‌کیو آماده شده است. شخص او از کلیت نگاشت این مجموعه آگاهی کامل دارد.

«آسمان را کنار بزن» به همت انتشارات کتاب تداعی در ۲۲۵ صفحه و قیمت ۲۲۰ هزار تومان به تازگی منتشر شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها