دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
ادامه اجرای طرح حضور کتابداران در مدارس استان یزد

یزد – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به اجرای موفق طرح حضور کتابداران در مدارس استان یزد گفت: این طرح در سال جدید تحصیلی نیز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمدمحسن رفیعی امروز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی یزد با اشاره به اجرای طرح حضور کتابداران در مدارس گفت: زنگ کتابخوانی مدارس، با توجه به مصوبه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش از آبان ماه ۱۴۰۲ در مرکز استان آغاز شد و دانش‌آموزان دوره چهارم، پنجم و ششم به جای زنگ انشاء در این کلاس کتابخوانی و دوره آموزشی شرکت کردند. در این طرح کتابداران در کلاس حضور پیدا کرده و مطالبی در حوزه کتاب و کتابخوانی، قصه گویی، بلندخوانی کتاب، فلسفه برای کودکان و روش‌های صحیح مطالعه با سرفصل‌های مشخص تدریس کردند که با استقبال دانش‌آموزان همراه شد.

وی با اشاره به سند نقشه مهندسی فرهنگی استان یزد، افزود: در این راستا اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برنامه‌هایی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد که خوشبختانه مورد تأیید قرار گرفت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های کتاب، فرهنگ، یزد، بیان کرد: دوازدهمین نشست از این سلسله نشست‌ها شهریورماه در کتابخانه مرکزی برگزار شد که بسیار مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پایان با اشاره به پژوهش انجام شده در مورد بازی‌های محلی و چاپ کتابی در این باره، گفت: پروپوزال این پژوهش توسط همکاران ما در اداره کل کتابخانه‌های عمومی آماده شده و می‌توان از ظرفیت ۱۱۲ باب کتابخانه عمومی استان برای انجام این طرح استفاده کرد.

مهران فاطمی، استاندار یزد با اشاره به طرح‌های ارائه شده توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: با توجه به اینکه جامعه و جوانان به معنای واقعی کتاب‌خوان نیستند، لازم است اقدامات تحولی در راستای جهت‌گیری و انس جامعه با کتاب انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط