سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
تقویت مهارت تصویرخوانی کودکان با کتاب «قورباغه‌ی آوازخوان»

کتاب تصویری «قورباغه‌ی آوازخوان» اثر علی خدایی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توانسته است نشان چهار لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب تألیفی پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب تصویری «قورباغه‌ی آوازخوان» داستان قورباغه‌ای را روایت می‌کند که تازه آواز خواندن را یاد گرفته است. او به دنبال کسی می‌گردد که به آوازش گوش دهد؛ اما هیچ‌کس به صدایش گوش نمی‌دهد و هرکس کاری دارد. قورباغه ناامید نمی‌شود. او به تلاش خود ادامه می‌دهد تا در نهایت شب که ماه بالا آمد برای او آواز می‌خواند.

با ورق‌زدن هر صفحه از این کتاب تصویری، تصاویر آن تغییر می‌کنند و به شکل دیگری در می‌آیند. کتاب سعی دارد مخاطب را در کار تغییر و تبدیل شکل‌ها دخالت دهد و از او بخواهد فعالانه در تصویرخوانی و جذب مفاهیم مشارکت کند. نویسنده قصد دارد کودک را با تغییر شکل‌ها شگفت‌زده کرده و به تفکر و مشارکت وا دارد.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «قورباغه‌ی آوازخوان» را که علی خدایی نوشته و تصویرگری کرده است، در ۳۶ صفحه مصور رنگی و به بهای ۹۵ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۳ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط