چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
خوزستان میزبان دومین کنگره ملی ادبی شکرستان

خوستان- دبیر اجرایی چهارمین جشنواره ملی شکرستان (برداشت نیشکر)، از برگزاری دومین کنگره ملی ادبی شکرستان در خوزستان خبر داد.

ولید آلبوناصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، بیان کرد: دبیرخانه دومین جشنواره ادبی شکرستان (شعر و داستان کوتاه)، با فراخوانی سراسری از شاعران و نویسندگان دعوت می‌کند تا با نگاهی نو و خلاقانه، به دنیای شیرین صنعت نیشکر سفر کرده و با خلق آثاری بدیع، به معرفی ظرفیت‌ها و زیبایی‌های صنعت نیشکر پرداخته و روایتی ماندگار از این صنعت را به یادگار بگذارند.

آلبوناصر با بیان اینکه جشنواره ادبی شکرستان با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود، آن را گامی مهم در راستای حمایت از جامعه هنری و همچنین معرفی ظرفیت‌های صنعت نیشکر دانست و افزود: با توجه به استقبال گسترده از دور اول این جشنواره، امیدواریم که در دومین دوره نویسندگان و شاعران بیشتری شرکت کرده و شاهد رشد و توسعه روزافزون این رویداد ادبی که نمادی از پیوند هنر و صنعت، باشیم.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره ملی شکرستان، در ادامه به تشریح گستره جغرافیایی آثار ارسالی در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: پس از خوزستان به عنوان قطب اصلی این رویداد، بیشترین آثار ارسالی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، تهران، البرز، اردبیل، لرستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و گیلان بود.

وی ادامه داد: دومین دوره جشنواره ادبی شکرستان با موضوعات متنوع چون: نیشکر، خوزستان شکّرین و ظرفیت‌های صنعت نیشکر، در سه بخش شعر، داستان کوتاه و ادبیات کودک و نوجوان با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به شرایط اعلام شده در فراخوان، آثار خود را در قالب شعر و داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال یا به وبگاه shekarestan1403.ir ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها