پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
وقف در حوزه کتاب نداریم / قرآن در زمینه وقف مظلوم است

یزد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یز از نبود وقف در زمینه کتاب گلایه کرد و قرآن را در زمینه وقفیات مظلوم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، حجت الاسلام رضا صادقی امروز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف از ثبت بیش از ۱۸۰۰ سند وقفی در شش ماهه گذشته در استان یزد خبر داد.

وی افزود: در دادگستری بیش از ۴۰۰ پرونده موقوفی داریم که بیش از ۹۵ درصد رای برای اوقاف صادر شده است و بالای ۴۰ هزار متر مربع از موقوفات در شهر یزد تغییر کاربری صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های قرآنی و مسابقات قرآنی، اوقاف فعالیت‌های خوبی انجام شده که‌امیدواریم در این دوره جدید نیز شاهد رتبه‌های برتر کشوری باشیم.

صادقی ادامه داد: ما در جهت احیای موقوفات حوزه‌های علمیه سعی کردیم حوزه را در آن دخیل کنیم و ۱۵ نفر به عنوان امین انتخاب شده‌اند و پیگیری موقوفات حوزه‌های علمیه را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال وقف جدید ۲۴ مورد بوده است و ۱۲۲ مورد وقف جدید نیز شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: خانواده‌های شهدا به عنوان واقفان اصلی هستند که برای یاد شهدا وقف‌های خود را ثبت کرده‌اند و در کنار دادم جان عزیزان خود به وقف اموال خود نیز گام برداشته‌اند.

وی گفت: وقف‌های جدید در نیازهای جدید به عنوان رویکرد اصلی در زمینه وقف است.

صادقی ادامه داد: جذب اعتبار در زمینه بازآفرینی شهری مساجد ده میلیارد تومان در سال گذشته داشتیم و امسال نیز در حال رایزنی هستیم.

وی در پاسخ به سؤال ایبنا مبنی بر وقفیات در حوزه کتاب و قرآن گفت: متأسفانه وقف کتابخوانی نداریم و متأسفانه قرآن هم مظلوم است و تلاش داریم که سرمایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: امسال در زمینه وقف با ادارات و نهادها جلسه داشتیم که وقف مشارکتی در این زمینه مطرح شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط