یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
کتاب  «داداش ابراهیم» خوانش و معرفی شد

مرکزی – کتاب «داداش ابراهیم» نوشته محمدعلی جابری در دورهمی کودکان کتابخانه عمومی ملاصدرا شهر شهباز– شازند خوانش و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، دورهمی خوانش و معرفی کتاب «داداش ابراهیم» تالیف محمدعلی جابری با حضور کودکان عضو کتابخانه عمومی صدرا شهر شهباز– شازند برگزار شد.

کتاب «داداش ابراهیم» با روایت‌ها و داستان‌های کوتاه در وصف زندگی شهید ابراهیم هادی با قلم شیوای محمدعلی جابری به رشته تحریر درآمده است.

کتاب  «داداش ابراهیم» خوانش و معرفی شد

شهید «ابراهیم هادی» یکی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس است که اسطوره اخلاق و ایمان بود. صفات خوب دیگر این شهید مانند قدرت بدنی، شوخ طبعی، علاقه به یادگیری در کنار ایمان، این شخصیت را به یکی از الگوهای مناسب برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.

کتاب  «داداش ابراهیم» خوانش و معرفی شد

بخشی از بریده داستان «زبان بسته» از کتاب «داداش ابراهیم» در زیر آمده است: «… مینی بوس با سگ تصادف کرده بود. سگ لنگ لنگان به کنار جاده رفت و همان جا افتاد، ابراهیم صدا زد: «آقای راننده، نگهدار ببینم چه اتفاقی افتاده؟ راننده بیشتر گاز داد و گفت: چیزی نیست یک سگ بود.»ابراهیم با صدای بلندتر گفت: «نگه دار، من پیاده می‌شوم» بعد هم کرایه دو نفر را داد و با دوستش به سراغ سگ رفتند. ابراهیم تکه ای چوب و مقداری مشمای کهنه پیدا کرد و با آن پای سگ را بست.

همانطور که ابراهیم مشغول باندپیچی پای سگ بود یکی از اهالی آنجا به او نگاه کرد. کار تمام شد، مرد کُرد جلو آمد و به خاطر کار خوبش از او تشکر کرد.

ابراهیم مقداری پول به او داد و گفت: «مراقب این زبان بسته باش اگر توانستی مقداری استخوان برایش تهیه کن تا گرسنه نماند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها