سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
جنگ و دولت در خاطرات سید محمد صدر

کتاب «جنگ و دولت در خاطرات سید محمد صدر» با پژوهش و مصاحبه محمد قبادی در انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «جنگ و دولت در خاطرات سید محمد صدر» با پژوهش و مصاحبه محمد قبادی است که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

گتاب مروری است بر خاطرات روای بین سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ و اندکی آن‌طرف‌تر. در این دوره زمانی سیدمحمد صدر عهده‌دار معاونت سیاسی – اجتماعی وزارت کشور بود. در واقع این کتاب ادامه جلد نخست خاطرات صدر است که پیش‌تر با عنوان «انقلاب و دیپلماسی» منتشر شده بود. روای بین سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ و اندکی آن‌طرف‌تر عهده‌دار معاونت سیاسی – اجتماعی وزارت کشور بود. او در این کتاب فقط به آن‌چه در یادش مانده اکتفا کرده، چرا که به هیچ سند مکتوب رسمی دسترسی نداشته مگر آنچه جسته و گریخته و غیر رسمی در یادداشت‌های پراکنده خود نوشته است.

سیدمحمد صدر در سال ۱۳۳۰ در قم متولد شد، پدرش آیت الله سیدرضا صدر از علمای بزرگ قم بود. او دکترای داروسازی دارد و در سال ۱۳۵۵ از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است. در دوران نخست وزیری شهید رجایی با وی همکاری می کرد. او از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ مدیرکل امور اروپا- آمریکای وزارت خارجه شد. صدر از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور بود، و در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ معاونت سیاست خارجی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک را بر عهده داشت.

همچنین در سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳ معاون امور کشورهای عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه بود. در سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ مشاور رئیس جمهور و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ مشاور وزیر امور خارجه بود. او مرداد ماه در سال ۱۳۹۶ با حکم مقام معظم رهبری به مدت ۵ سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

سایر سوابق اجرایی سیدمحمد صدر:

  • عضو ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی ۱۳۶۸ - ۱۳۶۴
  • عضو شورای مشورتی سیاسی مقام معظم رهبری ۱۳۷۳ - ۱۳۶۹
  • عضو شورای سیاستگزاری صدا و سیما سال ۱۳۷۲ - ۱۳۷۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها