سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
نمایشنامه «کرگدن» در نوبت هفتم منتشر شد

نمایشنامه «کرگدن» نوشته اوژن یونسکو و ترجمه سحر داوری در نوبت هفتم با ۱۶۷ صفحه به قیمت ۱۲۱ تومان به همت انتشارات بیدگل منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نمایشنامه «کرگدن» نوشته اوژن یونسکو و ترجمه سحر داوری در نوبت هفتم با ۱۶۷ صفحه به قیمت ۱۲۱ تومان به همت انتشارات بیدگل منتشر شد.

نمایشنامه «کرگدن» نوشته اوژن یونسکو، یکی از آثار برجسته تئاتر ابزورد است که به بررسی مسائلی چون هویت، اجتماع و فشارهای فرهنگی می‌پردازد. این نمایشنامه در قالبی نمادین و خیال‌پردازانه، داستانی را روایت می‌کند که در آن شخصیت‌ها به تدریج دچار تغییرات غیرقابل توجیهی می‌شوند و به کرگدن تبدیل می‌شوند.

این اثر به شکلی انتقادی به زندگی روزمره و پیروی از عادات اجتماعی می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه افراد به راحتی می‌توانند هویت خود را در پیروی از فشارهای اجتماعی از دست بدهند. یونسکو در این نمایشنامه با استفاده از زبان ساده و طنزآمیز، به نقد جامعه و رفتارهای انسانی می‌پردازد.

ترجمه سحر داوری، این اثر را به زبان فارسی منتقل کرده و تلاش کرده است تا فضای سوررئال و ابزورد نمایشنامه را به درستی منتقل کند.

این نمایشنامه برای علاقه‌مندان به تئاتر و ادبیات ابزورد این شرایط را فراهم می‌کند تا با یکی از مهم‌ترین آثار این سبک آشنا شوند. به طور کلی، «کرگدن» نمایشی است که با تماشاگران خود چالش می‌کند و آن‌ها را به تأمل در مورد رفتارها و انتخاب‌های اجتماعی دعوت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها