جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
آیین بزرگداشت حافظ در سرزمین مفرغ‌ها

لرستان - همزمان با ۲۰ مهرماه روز حافظ، بزرگداشت این شاعر بزرگ در سرزمین مفرغ‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، آیین بزرگداشت روز حافظ عصر جمعه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، نویسندگان، شاعران و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در محوطه قلعه فلک‌الافلاک برگزار شد.

آیین بزرگداشت حافظ در سرزمین مفرغ‌ها

حافظ هویت ملی ماست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم ضمن گرامی‌داشت ۲۰ مهرماه روز حافظ گفت: حافظ محبوب‌ترین شاعر ملی ماست و همه ساله شمارگان بالایی از دیوان حافظ پس از قرآن به فروش می‌رسد.

روانشاد با اشاره به اینکه حافظ، حافظه همه قرن‌هاست، افزود: پس از گذشت سده‌ها از زندگی حافظ اما او از معدود شاعرانی است که ذهن ایرانیان را مدام به خود مشغول داشته و هر کس به قدر دانش و آگاهی خویش از شعرش لذت برده و از آن بهره گرفته است.

روانشاد با اشاره به اینکه وقتی سخن از حافظ می‌گوییم تنها سخن از یک شاعر چیره‌دست و سخندان ارزشمند نیست، افزود: حافظ، بخشی از هویت ملی ماست.

روانشاد با اشاره به چهره‌های بی‌بدیل ادبیات ایران بر حفظ هویت ملی ایران تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌های حفظ این ارزش‌ها و انتقال آن به نسل‌های آینده برگزاری این رویدادها است.

آیین بزرگداشت حافظ در سرزمین مفرغ‌ها

در ادامه این مراسم استاد ادبیات فارسی دانشگاه آزاد لرستان گفت: حافظ چهره بی‌بدیل ادبیات ایران و جهان است که با شعر و کلام خود عالمی را به وجد آورد.

مسعود سپه‌وندی حافظ را حافظه فرهنگ و ادبیات ایران دانست و گفت: حافظ تمام ظرفیت و فرهنگ زبان فارسی ایرانی را در خدمت کلام خودش گرفته است و سالانه شاهد هستیم شعر حافظ در مجموعه و قطع‌های مختلف در تیراژهای بالا به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تقریباً از قرن ۱۵ میلادی اروپاییان با حافظ آشنا شدند، افزود: اکنون شاهد هستیم تقریباً به تمام زبان‌های زنده دنیا شعر حافظ ترجمه شده است.

به گزارش ایبنا، تفال به حافظ با نیت حضار، شعرخوانی شاعر تنی چند از شاعران لرستانی، مناظره ادبی میان شاعران استان، اجرای موسیقی محلی، خوشنویسی زنده ابیات حافظ از بخش‌های مختلف این برنامه بود.

این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، میراث فرهنگی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری خرم‌آباد و موسسه فرهنگی هنری راه دانایی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها