دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
«نسل‌کشی در قرن ۲۱»؛ کنکاش در کشتار تلخ مسلمانان

کتاب «نسل‌کشی در قرن ۲۱» تحولات مربوط به نسل‌کشی مسلمانان در بوسنی‌وهرزگوین و فلسطین را در روند تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مورد مطالعه قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «نسل‌کشی در قرن ۲۱» از بوسنی‌وهرزگوین تا غزه با مقالاتی از پروفسور حمید مولانا و گردآوری ابراهیم شمشیری در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب، تحولات مربوط به نسل‌کشی مسلمانان در بوسنی‌وهرزگوین و فلسطین را در روند تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مورد مطالعه قرار داده و با مقایسه اقدامات غرب علیه مسلمانان و نحوه مواجهه مسلمانان به ویژه در دو نمونه بوسنی و هرزه‌گوین و غزه، به ارائه راهکار و چشم‌انداز در این خصوص می‌پردازد.

«نسل‌کشی در قرن ۲۱» شامل مقالات پروفسور حمید مولانا استاد و بنیان‌گذار رشته روابط بین‌الملل در دانشگاه امریکن واشینگتن طی سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۷ در روزنامه کیهان است که تنظیم و انتخاب آن‌ها را مولانا و شمشیری با هم انجام دادند.
تاریخ نگارش هر مقاله هم در ابتدای آن ذکر شده است. شمشیری بعد از مطالعه و بازخوانی پانوشت، توضیحات و اطلاعات لازم را برای مخاطبان جوان‌تر که احیاناً با برخی از موضوعات کمتر آشنایی دارند نوشته شده است.

کتاب با مقدمه‌ای از ابراهیم شمشیری آغاز می‌شود و با ۳۶ مقاله از دکتر حمید مولانا ادامه پیدا می‌کند. در هر مقاله، به فراخور محتوای آن تصویر متناسبی کار شده است.
سی وششمین و آخرین مقاله کتاب با عنوان «تاثیرات مبارزات امت اسلامی غزه» به تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ توسط دکتر مولانا نگارش شده که به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بعد از عملیات طوفان الاقصی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب آمده است: «نوار غزه نمونه یک امت اسلامی خارج از سیستم ملت -دولت نظام جهانی امروزی و سازمان ملل متحد می‌باشد. شگفتی در این است که چنین جامعه و حکومت اسلامی کوچکی با تکیه به باورها و اعتقادات خود توانسته است بعنوان یک «ابرقدرت» توازن بین‌الملل موجود را به هم بریزد و دستور روز سیاسی را، گرچه برای مدت کوتاهی هم که باشد، به دست بگیرد. امروز پس از ۹ ماه که از فاجعه غزه می‌گذرد، رهبری این سرزمین است که در مذاکرات دست بالا را دارد و نه اسراییل و ایالات متحده و دیگران.»

کتاب «نسل‌کشی در قرن ۲۱» با شمارگان ۱۲۵۰ با قیمت ۳۷۵ هزار تومان در ۳۰۲ صفحه در بازار نشر موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها