چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
«قاقابای ارزانی»؛ چهره ادبی ترکمن تیتر ماهنامه ترکمن دیار شد

گلستان- شماره بیست و پنجم ماهنامه فرهنگی اجتماعی ترکمن دیار، ویژه شهریور و مهر سال جاری منتشر شد و یادنامه «قاقابای ارزانی» فرهنگی بازنشسته و چهره ادبی ترکمن در فهرست خواندنی‌های این شماره قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، شماره بیست و پنجم ماهنامه فرهنگی اجتماعی ترکمن دیار ویژه شهریور و مهرماه سال جاری به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی عبداللطیف ایزدی و سردبیری عظیم قرنجیک در ۸۰ صفحه و به قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر و روی پیشخان دکه‌های مطبوعاتی و کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

گزارش مراسم تجلیل از قاقابای ارزانی، فرهنگی بازنشسته و اهل‌قلم ترکمن در شهر انبارالوم و یادنامه‌ای به قلم جمعی از اهالی فرهنگ و قلم درباره وی در فهرست مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه ترکمن دیار قرار گرفت.

قاقابای ارزانی متولد ۱۳۳۰ در انبارالوم شهرستان آق‌قلا در استان گلستان که از وی تاکنون یادداشت‌های فرهنگی و ادبی مختلفی در نشریات گوناگون منتشرشده است. همچنین به همت او و محمد خوجه، کتابی چون «قتل‌عام ترکمن‌ها در پاییز غمناک و دردناک ۱۹۳۱ میلادی» به قلم اراز یاپراق آتابردیف، ترجمه و توسط انتشارات مختوم قلی فراغی روانه بازار نشر شده است.

از وی به‌عنوان اولین تحصیل‌کرده و موسسه مدرسه راهنمایی مسکین قلیچ در انبارالوم یاد می‌شود که در سال ۱۳۸۰ بازنشسته شد و در دوره دوم و سوم شورای اسلامی انبارالوم (۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲) به خدمت‌رسانی در عرصه فرهنگ و اجتماع ادامه داد.

همچنین در این شماره ماهنامه ترکمن دیار، معرفی و بررسی اشعار امان محمد بازیار، بای محمد قلیچی شاعر و نویسنده پرکار مراوه‌تپه، نگاهی به کتاب فسیل زنده تیرانا اثر بهرام محمد ایری، معرفی و بررسی اجمالی فصلنامه یاپراق، گزارش مراسم بزرگداشت آنا محمد بیات، مریم نمازی بانوی کارآفرین گنبدی و مختومقلی و علم لدن ازجمله دیگر مطالب خواندنی است که به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها