سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵
سردرگمي دروني آدم‌ها در وقايعي از جنس امروز

«سكوت ارغواني» نام مجموعه داستان ديگري از ساسان پارسي است كه توسط نشر «افراز» منتشر مي‌شود. نويسنده در خلق اين داستان‌ها بر آن بوده تا وقايع پيرامون آدم‌هاي امروز را در مواجه با تمنيات دروني‌شان بيان كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، پارسی درباره اين كتاب گفت: در داستان‌های «سكوت ارغواني» نيز مانند مجموعه داستان قبلي‌ام، مسايل اجتماعي همراه با دغدغه‌هاي دروني آدم‌ها مطرح شده و از اين حيث با كتاب قبلي شباهت دارد. 

وي افزود: مطرح شدن وقايع اجتماعي در داستان‌هاي اين كتاب به گونه‌اي است كه رگه‌هايي از نگرش روانشناسانه از ذهن و رفتار آدم‌هاي ديگر در داستان‌ها، نسبت به موضوع اصلي طرح مي‌شود؛ اين در حالي است كه با تخيل و پرداخت داستاني سعي داشتم به حال و هواي اين آثار عمق بدهم.
 
وي درباره مهم‌ترين وجه تمايز اين كتاب با «بانوي ارغواني» گفت: بين چند داستان مجموعه قبلي يك دهه فاصله افتاد، ولي داستان‌هاي اين كتاب در فاصله سال‌هاي 86 و 85 نوشته شده‌اند و از لحاظ موضوعي و فضا به‌هم پيوسته‌ترند. 

پارسي با اشاره به نوع زبان به كار رفته در داستان‌هاي كتاب «سكوت ارغواني» اين‌گونه توضيح داد: سعي دارم كه زبان همواره ساده و روان باشد؛ البته ادعا نمي‌كنم كه همه ويژگی‌های داستان مدرن را مي‌دانم، ولي زبان داستان‌هاي اين كتاب از اين نظر كه زبان امروزي همه ماست، به زبان مدرن نزديك شده. 

اين كتاب در برگيرنده 7 داستان كوتاه است. «بانوي ارغواني» نام مجموعه داستان قبلي اين نويسنده است كه چندي پيش از سوي نشر «افراز» به بازار آمده. 

پارسي در اين كتاب سعي داشته با مروري بر دنياي اطراف، داستاني ملموس از جنس و روح انسان امروزي را روايت كند. در حالي كه درصدد بوده تا ذهنيت خاص خود را نيز در بخشي از اين واقع‌بيني بگنجاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط