چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۳
دومین نشست «سعدی‌ شناسی» برگزار می شود

دومین نشست «سعدی‌ شناسی» از سلسله نشست‌های سرای اهل قلم شنبه (21 آذر) با حضور منصور ثروت، استاد دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود./

نیما تجبر دبیر نشست «سعدی شناسی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره موضوع دومین نشست «سعدی‌ شناسی» گفت: در این نشست درباره موضوع «جهان‌بینی و افکار سعدی» بحث و گفت‌و گو خواهد شد.

وی در ادامه به زمینه‌ها و بسترهای چندگانه موضوع نشست اشاره و تصریح کرد: در این نشست ما باید به کلیات جهان‌بینی سعدی در بستر نگاه او به زندگی و چگونگی زیستن توجه کنیم و پس از آن به رفتارشناسی سعدی بپردازیم.

تجبر درباره رفتارشناسی سعدی توضیح داد: در بررسی رفتارشناسی سعدی به بعد حکمت عملی و اخلاق ایرانی مطرح شده توسط سعدی باید توجه کرد.

وی اظهار داشت: سعدی در «بوستان» آن‌چه می‌تواند یا بهتر است، باشد می‌پردازد‌ و در «گلستان» آن‌چه هست، به ویژه در اخلاق ایرانی را به تصویر می‌کشد. بر همین اساس معتقدم پس از هستی‌شناسی سعدی، باید سراغ رفتارشناسی او برویم.

دبیر سلسله نشست‌های «سعدی شناسی» در پایان یادآور شد: «چاپ‌های چندگانه کلیات سعدی» موضوع نخستین نشست «سعدی‌ شناسی» بود. همچنین در نظر داریم موضوع نشست‌های بعدی را به «نقش شعرهای سعدی در روایت موسیقی ردیف دستگاهی» با حضور استادان موسیقی و «سبک غزل‌های سعدی» اختصاص دهیم.

دومین نشست از سلسله نشست‌های «سعدی شناسی» شنبه (21 آذر) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره 2 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط