شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۷
رقابت شاعران ايران و جهان در پنجمین جشنواره فجر

عليرضا قزوه، شاعر گفت که به منظور شناساندن هر چه بهتر فرهنگ كشورمان به سراسر جهان و توليد آثار فاخر ضروري است در پنجمين جشنواره شعر فجر شاعران ايران و جهان به رقابت با يكديگر بپردازند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي چهارمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر، قزوه گفت: شعر هنر اول و هويت ما ايرانيان است كه ريشه در فرهنگ كهن فارسي دارد، به طوري كه شاعران صاحب‌نام و ارزشمند ايراني همچون حافظ، سعدي، مولانا و.... در سراسر جهان شناخته شده‌اند.

وي ادامه داد: از همين رو براي شناساندن هر چه بهتر فرهنگ كشورمان به سراسر جهانيان و براي توليد آثار فاخر ضروري است در پنجمين جشنواره شعر فجر شاعران ايران و جهان به رقابت با يكديگر بپردازند.
 
وي با بيان اين كه جشنواره شعر فجر سال به سال رشد قابل توجهي كرده است، گفت: هر جشنواره نوپايي در قدم‌هاي اول دچار كمي و كاستي‌هايي است كه مي‌توان با برنامه‌ريزي‌هاي لازم شاهد رفع نواقص و رشد كيفي آن بود. 

وي افزود: با نگاه كلي به سه دوره قبل، دعوت از بزرگان و پيشكسوتان عرصه شعر و سپردن دبيري جشنواره شعر فجر به آنان، بها دادن به آثار شاعران جوان، تقويت و حضور شاعران جهان از جمله شاعران كشورهايي چون تاجيكستان، افغانستان، تركيه و هندوستان، انتخاب بهترين رسانه ‌برتر در حوزه شعر براي اولين بار، ايجاد رقابت و مسابقه‌اي كردن جشنواره در تمام گروه‌هاي سني، عدالت محوري و دعوت از داوران متخصص در هر حوزه از نقاط قوت چهارمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر است. 

شاعر «قطار انديمشك» تصريح كرد: از آن جا كه امسال جشنواره شعر فجر از همايش شاعران ايران و جهان جدا مي‌شود، به نظر بنده بهتر است اين دو رويداد با يكديگر ادغام شوند و با در نظر گرفتن هداياي نفيس، بين شاعران پارسي‌گوي و فارسي زبان داخلي و خارجي، رقابت ايجاد شود تا اين قضيه به رشد شعر و شناساندن آثار شاعران نام آشناي ايران به ساير كشورهاي ديگر كمك كند. 

چهارمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر بهمن ماه سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط