دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۷
«چورجین» شاعران کرج، در راه انتشار

«جورچین» (مجموعه شعر شاعران کرج) که گردآوری آن بر عهده حسین عباسیان بوده است تا پایان امسال توسط نشر شانی منتشر می‌شود. عباسیان هدف از انتشار این مجموعه را معرفی شاعران جوان کرج خواند.\

عباسیان در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره انگیزه‌اش از انتشار «جورچین» (مجموعه شعر شاعران کرج) توضیح داد: پیش‌تر مجموعه شعری با عنوان «باغ ارغوان» شامل شعر شاعران کرج منتشر شد. اما این مجموعه بیشتر شامل سروده‌هایی از شاعران پیشکسوت کرج بود و کمتر اثری از شاعران جوان در آن مجموعه دیده می‌شد.

وی با تاکید بر این موضوع که در دهه 80 شاعران کرج در کنگره‌ها و جشنواره‌های شعر موفق بوده‌اند ادامه داد: حدود چهار سال پیش اقدام به گردآوری شعرهای شاعران معاصر کرج کردم. گردآوری این آثار دو سال به طول انجامید. در آن زمان سازمان شهرداری استان کرج قول مساعد برای چاپ این مجموعه داد ولی در نهایت این کتاب از سوی مسوولان نادیده گرفته شد و با وجود دریافت مجوز، انتشار این کتاب دو سال به تعویق افتاد.

عباسیان درباره تعداد شعرها و شاعران این کتاب اظهار داشت: بیش از 200 قطعه شعر از 99 شاعر در قالب‌های گوناگون شعر از جمله سپید، آزاد، غزل، رباعی در «جورچین» گنجانده شده است. این مجموعه حدود 250 صفحه‌ای تا پایان امسال توسط نشر شانی راهی بازار نشر خواهد شد.

وی هدف از گردآوری و انتشار چنین مجموعه‌ای را معرفی شاعران جوان کرج خواند و تشریح کرد: کتاب رویکرد ویژه‌ای ندارد و تمامی مضامین و مفاهیم شعری را به‌طور گسترده شامل می‌شود. با توجه به توان شعری هر شاعر، چند قطعه شعر از آن شاعر برای انتشار در این مجموعه برگزیده شده است.

این شاعر در معرفی برخی از شاعران جوانی که شعرشان در مجموعه شعر «جورچین» آمده است اظهار داشت: محمدرضا حاج رستم بیگلو، سعید محمدی، رحیم رسولی، مجید معارف‌بند، روح‌الله ساریج‌لو، حسن صادقی‌نیا، آرزو بان‌پرور، لیلا اکرمی و مریم آریان از جمله شاعرانی هستند که شعرشان در مجموعه «جورچین» منتشر شده است.

وی در پایان افزود: در این کتاب همچنین شعرهایی از شاعران پیشکسوت کرج که حرکتی تاثیرگذار در شعر داشته‌اند مانند علی‌حاج‌حسینی روغنی(آژنگ) و علیرضا حسینی نیز گنجانده شده است.

«جورچین» (مجموعه شعر شاعران کرج) با گردآوری حسین عباسیان توسط نشر شانی منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط