دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵
طرح «رف‌خوانی» مخازن كتابخانه مجلس پايان يافت

سرپرست مدیریت منابع کتابخانه مجلس شورای اسلامی از اجراي طرح «رف‌خوانی» براي نخستين بار خبر داد و عنوان داشت: در اين طرح پس از پنج بار کتاب‌هایی را که با توجه به زمان و امانت رفتن، باید در جای خود می‌بودند و به هر دلیل نبودند را مشخص کردیم.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل كتابخانه مجلس شوراي اسلامي، علی خاکپور با بيان اين كه
این طرح که بعد از پنج سال برای نخستين بار و در روزهای پایانی اسفند سال گذشته اجرا شد، گفت: در اين برنامه، مخزن کتابخانه مجلس را که دربردارنده همه کتاب‌های چاپی اعم از چاپ معمولی، سنگی و سربی است، به اصطلاح «رف خوانی» و در کتاب‌هایی را که به هر دلیل سر جایشان نبودند، احصاء کردیم.

وی با اشاره به تفاوت‌های این طرح با  طرح وجین کتاب، افزود: در طرح وجین، کتاب‌هایی را که با سیاست کتابخانه ناسازگارند، از قفسه‌ها جدا می‌کنیم، اما در «رف‌خواني» کتاب‌هایی را که با توجه به زمان با امانت گرفتن، باید در جای خود در قفسه می‌بودند و به هر دلیل نبودند، مشخص کردیم.

سرپرست مدیریت منابع کتابخانه مجلس با اشاره به وجود 370 هزار عنوان کتاب در مخازن‌ این کتابخانه، عنوان داشت: در بررسی انجام شده، مشخص شد که ماه‌های آذر و دی سال گذشته پر مراجعه‌ترين ایام براي امانت کتاب در کتابخانه مجلس بودند. همچنين مشخص شد تعدادی از کتاب‌ها نيز هنوز بازگردانده نشده بودند.

وی همچنین از تکمیل گزارشی جامع در این باره و ارايه آن به حجت‌الاسلام دكتر رسول جعفریان، ريیس کتابخانه مجلس، در آینده نزدیک خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط