چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
استقبال ناشران انگليسي، ايتاليايي، عربي و ترك از «راز قلعه»

غلامرضا امامي با بيان اين كه كتاب «راز قلعه»اش براي عرضه در بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران منتشر خواهد شد، از اظهار تمايل ناشراني از كشورهاي انگليس، ايتاليا، تركيه و عربستان براي ترجمه و چاپ اين اثر به زبان‌هاي ديگر خبر داد و گفت: با حضور در نمايشگاه كتاب «بولونيا» موفق به برقراري ارتباط با اين ناشران شدم._

غلامرضا امامي، مترجم و نويسنده اجتماعي ـ ادبي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه به صورت شخصي در نمايشگاه كتاب «بولونيا» از 17 تا 20 فروردين در ايتاليا شركت داشت، گفت: در آن زمان به دنبال ارايه نسخه‌اي از كتاب «راز قلعه» و توضيحاتي درباره محتواي اين اثر، تعدادي از ناشران كشورها علاقه‌مند به ترجمه و چاپ آن شدند.

نويسنده حوزه اجتماعي با اشاره به محتواي ادبي ـ عرفاني و انساني «راز قلعه» كه برداشت و بازآفريني قصه‌اي انساني و عرفاني از مولانا جلال‌الدين رومي است، اظهار كرد: اين كتاب به بيان سرنوشت دليرمردي مي‌پردازد كه ترس و هراس از مرگ در دل او جايي ندارد. اين داستان براي نخستين بار در «هزار و يك شب» آمده و علاوه بر دفتر سوم مولانا، سيد جمال‌الدين اسدآبادي نيز در مجله «عروةالوثقي» كه به زبان عربي در پاريس منتشر مي‌كرد، روايتي از اين ماجرا را آورد.

وي يادآور شد: وقتي اين داستان را براي ناشران مذكور گفتم، آنها اظهار تمايل كردند كه پس از انتشار، اين كتاب را كه نگاهي تازه به يك قصه كهن است، ترجمه و منتشر كنند.

بر اساس برنامه نشر شهر، قرار است نخستين چاپ كتاب «راز قلعه» در شمارگان 3000 نسخه، 24 صفحه خشتي و بهايي كه هنوز به طور قطعي مشخص نشده، براي عرضه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب منتشر و روانه بازار نشر شود.

بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با حضور ناشران داخلي و خارجي از 15 تا 25 ارديبهشت‌ ماه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط