شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲
شعرهای بابا‌چاهی بازخوانی می‌شود

نشست دوشنبه(18 مرداد) از سلسله نشست‌های هفتگی کانون ادبیات ایران به بازخوانی سروده‌های علی باباچاهی و بررسی مجموعه شعر «فقط از پریان دریایی زخم زبان نمی‌خورد» با حضور عبدالعلی دستغیب اختصاص دارد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کانون ادبیات ایران، در این نشست مجموعه شعر باباچاهی با عنوان «فقط از پریان دریایی زخم زبان نمی خورد» با حضور عبدالعلی دستغیب و جمعی از علاقه‌مندان حوزه شعر نقد و بررسی می‌شود.

این مجموعه دربرگیرنده 54 قطعه شعر به همراه دو مصاحبه منتشر شده باباچاهی در مطبوعات است که توسط انتشارات نوید شیراز راهی بازار نشر شد.

علی باباچاهی متولد 20 آبان 1321 در بوشهر است.تاکنون 35 کتاب از این شاعر منتشر شده که 15 عنوان آن شامل مجموعه شعرهایش می‌شود. او همچنین در حوزه نقد، تحلیل، پژوهش و ترجمه نیز آثاری دارد.

از جمله مجموعه شعرهای باباچاهی می‌توان به دفترهای «در بی‌تکیه‌گاهی»، «جان و روشنایی‌های غمناک»، «از نسل آفتاب»، «آوای دریامردان»، «گزینه اشعار»، «منزل‌های دریا بی‌نشان است»، «نم‌نم بارانم»، «عقل عذابم می‌دهد»، «قیافه‌ام که خیلی مشکوک است»، «رفته‌ بودم به صید نهنگ» و «پیکاسو در آب‌های خلیج فارس» اشاره کرد.

در زمینه نقد، بررسی و تحقیق نیز آثار او شامل مجموعه‌های چون «شروه‌سرایی در جنوب ایران»، «گزاره‌های منفرد سه جلدی»، «سه دهه شاعران حرفه‌ای»، «این بانگ دلاویز»، «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران»، «عاشقانه‌ترین‌ها» و «شعر امروز، زن امروز» می‌شوند.

این شاعر همچنین دو مجموعه شعر کودک با عنوان‌های «چه کسی در فقر را باز کرد» و «سوغات بهار» منتشر کرده است.

نشست نقد و بررسی سروده‌های علی باباچاهی دوشنبه(18 مرداد) از ساعت 17 در سالن اجتماعات کانون ادبیات ایران واقع در خیابان مفتح جنوبی، روبروی ورزشگاه شیرودی، کوچه اردلان، پلاک 25 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط