سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
محمدزاده: تشویق باعث پیشبرد شعر و ادبیات می‌شود

حسنا محمدزاده، شاعر، که نخستین مجموعه شعر او در سیزدهمین دوره جایزه «کتاب فصل» شایسته تقدیر شناخته شده، معتقد است جنبه تشویقی چنین جایزه‌هایی بسیار موثر است و به ویژه در حوزه شعر و ادبیات می‌تواند باعث پیشرفت روند کاری شاعران و نویسندگان شود./

محمدزاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «هنوز قلب قلم درد می‌کند، برگرد» نخستین مجموعه شعر من بود که بهار امسال توسط انتشارات آرام‌دل راهی بازار کتاب شد.

وی درباره قالب شعرهای این مجموعه ادامه داد: شعرهای این مجموعه در قالب‌های کلاسیک و طی سال‌های 1385 تا 1388 سروده شده‌اند. حدود 35 غزل و 12 رباعی در این مجموعه گنجانده شده اند.

این شاعر به موضوع شعرهایش اشاره و تصریح کرد: تمامی اشعار این مجموعه سروده‌های آیینی و در وصف پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) اند.

وی در بیان ویژگی‌های این مجموعه از دیدگاه خود، اظهار داشت: سعی کرده‌ام سروده‌هایم از زبانی ساده و روان برخوردار باشند. همچنین مفاهیم مدنظرم را به‌صورت گویا و قابل درک برای تمامی مخاطبان بیان کرده‌ام. از سوی دیگر، از ترکیب‌آفرینی و تصویرسازی در شعرهای این مجموعه بهره گرفته‌ام.

محمدزاده در ادامه توضیح داد: درباره موضوعات آزاد و دفاع مقدس نیز شعرهایی سروده‌ام اما ترجیح دادم شعرهایم را از نظر موضوعی تفکیک و در کتاب‌های مستقل منتشر کنم.

عنوان این مجموعه شعر یک مصرع از شعری است که به امام زمان(عج) تقدیم شده است.

این شاعر درباره ورودش به عرصه شعر گفت: از سال 1376 وارد عرصه شعر شدم اما فعالیت جدی‌ام را در این عرصه از سال 1385 با شرکت در کنگره‌ها و محافل ادبی آغاز کردم.

وی در پایان، درباره تاثیر جایزه «کتاب فصل» بر روند فعالیت شعری‌اش تشریح کرد: به‌طور کلی تشویق در حوزه شعر و ادبیات بسیار موثر است. از سوی دیگر، هنگامی که مجموعه شعر من در چنین جایزه‌ای برگزیده می‌شود، انگیزه من به عنوان شاعر برای ادامه این مسیر قوی‌تر خواهد شد؛ چراکه احساس می‌کنم شعرهایم دیده و توسط کارشناسان این حوزه ارزیابی شده‌اند.

مجموعه شعر «هنوز قلب قلم درد می‌کند، برگرد» سروده حسنا محمد زاده در سیزدهمین جایزه «کتاب فصل» شایسته تقدیر شناخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط