یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
جشنواره شعر فجر رويدادي منحصر به فرد در عرصه فرهنگی است

قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه شعر با ابراز رضايت از روند رشد جشنواره شعر فجر در ميان اهالي قلم و عامه مخاطبان، اين جشنواره را رويدادي منحصر به فرد در عرصه فرهنگي کشور دانست.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ دكتر سيد يحيي طالبيان -قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه شعر- به ستاد اطلاع‌رساني پنجمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر گفت: اين‌كه غالبا گفته مي‌شود جشنواره شعر فجر بايد به جايگاه جشنواره فيلم يا تئاتر فجر برسد، خطاي رايجي است كه متاسفانه اينجا و آنجا هم تكرار مي‌شود.

وي اضافه كرد: اساسا برد جهاني بعضي مولفه‌هاي فرهنگي نظير سينما در دنياي امروز قابل مقايسه با جايگاه شعر نيست، چون به هر حال سينما از امكانات و قابليت‌هايي برخوردار است كه شعر فاقد آنهاست.

وي با تاكيد بر اين‌كه اين حرف به معناي ناديده گرفتن ارزش و جايگاه شعر در كشور نيست، يادآور شد: بحث من اين است كه بايد هر چيزي را با معيارهاي خود سنجيد و چنين نيست كه بشود ملاك‌هاي ارزش‌گذاري سينما را بر عرصه شعر و ادب تحميل كرد.

وي همچنين تصريح كرد: به گمان من اگر جشنواره شعر فجر بتواند با ترسيم تهديدها و فرصت‌هاي زماني و مكاني خاص شعر، راه را براي گسترش و اعتلاي آن باز كند، به هدف خود رسيده است و خوشبختانه اين جشنواره با درك موقعيت حساس خود، در همين مسير حركت مي‌كند.

وي با ابراز رضايت از افزوده شدن بخش «ترانه» و «سرود» به ساير بخش‌هاي رقابتي اين جشنواره، متذكر شد: اين امر به معناي در نظر آوردن ضروريت‌هاي ادبي جامعه است، اگرچه هنوز هم نمي‌توان ادعا كرد كه به كمال مطلوب رسيده‌ايم.

طالبيان در پايان خواستار همكاري بيشتر رسانه‌ها با جشنواره شعر فجر شد و خاطرنشان كرد: انتظار ما از رسانه‌ها اين است كه با همدلي مشفقانه به تعميق و گسترش شعر در جامعه بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط