شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
داوری جشنواره شعر فجر به پایان رسید

محمود اکرامی‌فر، دبیر علمی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از پایان یافتن داوری پنجمین دوره این جشنواره خبر داد. دبیرخانه جشنواره شعر فجر در حال حاضر اسامی شاعران برگزیده را براساس کدهای مربوطه استخراج می‌کند.

اکرامی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: به‌طور رسمی داوری پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی شعر فجر روز گذشته (۱۵ بهمن ۸۹) به پایان رسید. از آن‌جا که نام شاعران به صورت کد برای داورها مشخص شده بود این‌ کدها در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار گرفته تا اسامی شاعران استخراج شود.

وی با اشاره به این که جشنواره در چهار بخش برگزار می‌شود، گفت: قرار بوده است تا در هر بخش سه نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی شوند؛ اما تعداد این افراد به نظر داوران بستگی دارد و ممکن است برخی از رتبه‌ها به صورت مشترک به شاعران اختصاص داده شود.

دبیر علمی جشنواره شعر فجر اظهار داشت: داوری‌ها در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی صورت گرفته است. در مرحله مقدماتی حدود 30 درصد از آثاری که در جشنواره شرکت کرده بودند حذف شدند و در مرحله نیمه‌نهایی در هر گروه حدود 50 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی ادامه داد: به‌طور کلی از مجموع بيش از 40 هزار اثر ارسال شده توسط 1283 شاعر به دبيرخانه اين جشنواره، آثار 200 شاعر به مرحله نهایی راه یافتند و حدود 50 کارشناس مسوولیت داوری این آثار را در مراحل مختلف داوری بر عهده داشته‌اند.

اکرامی‌فر در پایان افزود: تعداد نهایی برگزیدگان این دوره از جشنواره شعر فجر در مراسم اختتامیه جشنواره اعلام می‌شود. 

مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر هفتم اسفند در تالار شریعت‌زاده كتابخانه ملی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط