شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
طرح پژوهشی «شناخت‏نامه مطالعات حوزه ایران فرهنگی» به پایان رسید

طرح پژوهشی شناخت‏نامه مطالعات حوزه ایران فرهنگی از سری طرح‌های پژوهشی پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از سوی مریم پهلوان شریف و بهمن رحیمی، کارشناسان ارشد این پژوهشکده به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مریم پهلوان شریف گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه علوم میراثی و هویتی، مطالعات حوزه ایران فرهنگی است که با توجه به ریشه‌‎‌های مشترک میراث‌فرهنگی همگون کشورهایی که در این حوزه قرار دارند، اهمیتی ضروری و حیاتی می‌‏یابد.

او با بیان‌اینکه به واقع مطالعات یاد شده ، بنیان و پایه دیپلماسی میراثی و حفظ و تعمیق میراث میان فرهنگی و تمدنی کشورهای مذکور است خاطرنشان‌کرد: از سوی دیگر در متون بالادستی برنامه ششم توسعه بر این موضوع تأکید شده است.

کارشناس ارشد پژوهشکده مردم‌شناسی افزود: مهمترین اهداف در انجام این طرح، بررسی فعالیت‏های علمی و فرهنگی انجام شده از سوی پژوهشکده‏ها و گروه‏های مستقل پژوهشی در حوزه ایران فرهنگی، رفع کاستی‏‌های مرتبط با اطلاعات مذکور، ارائه استراتژی و برنامه‏‌های راهبردی به منظور توسعه مطالعات حوزه ایران فرهنگی در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری است.

پهلوان شریف بیان کرد: با توجه به این ضرورت، پژوهشکده مردم‌شناسی به تألیف گزارش پژوهشی با عنوان شناخت‌نامه مطالعات حوزه ایران فرهنگی در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری پرداخته، و مجموعه فعالیت‏‌های پژوهشکده‌‏ها و گروه‌‏های مستقل پژوهشگاه را در حوزه ایران فرهنگی ثبت و طبقه‌‏بندی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها