یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
جايزه كتاب اوكلاهما برنده‌اش را شناخت

«ديويد جرارد» با نوشتن رماني درباره زندگي در يك شهر كوچك ميسوري جايزه ادبي اوكلاهما را از آن خود كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از بوك سلر، او ديشب در مراسم اهداي بيست و دومين دوره اين جايزه كه در موزه اوكلاهماسيتي برگزار شد، از اينكه برنده اين جايزه شده است ابراز شگفتي كرد. 

كتاب جرارد كه با نام «جريب هاي خدا» منتشر شده زندگي نسل‌هاي گذشته در اين منطقه كشاورزي را بررسي مي كند. 

در رقابت امسال كه با حضور 122 كتاب در دور نخست اين رقابت برگزار شد، جرارد 57 ساله به عنوان يك نويسنده آزاد، توانست براي اين رمان كه با الهام از كودكي خود او نوشته شده بود، نام خود را به عنوان برنده اين دوره ثبت كند. 

در اين مراسم ريتا اسكو نيز جايزه يك عمر دستاورد ادبي را براي مجموعه آثاري كه در زندگي اش نوشته دريافت كرد. اين جايزه به ياد «نورمن» تاريخ‌نگار و از سوي مركز كتاب اوكلاهما اهدا مي‌شود. خانم اسكو كه از دانشگاه تولسا فارغ التحصيل شده در نيويورك زندگي مي‌كند. او در سال 2001 با نوشتن رمان «آتش در بولا» به شهرت رسيد و جايزه كتاب ملي آمريكا را از آن خود كرد او در سال 2007 جايزه كتاب اوكلاهما را براي رمان «آواي چنگ» دريافت كرد. 

در مراسم اهداي جوايز كتاب اوكلاهما تامي ساوير نيز براي كتابي با عنوان «اغلب هيولايي» برنده جايزه كتاب اوكلاهما در بخش كودكان شد. اين خانم نيز گفت كه پسر 10 ساله اش الهام بخش او براي نوشتن اين كتاب شده است. 

جايزه بخش ويژه اوكلاهما نيز به كتاب «دايره المعارف تاريخ و فرهنگ اوكلاهما» در بخش آثار غيرداستاني تعلق گرفت. اين كتاب به ويراستاري دايانا اورت، لاري اودل، جان مي و ليندار ويلسون در انجمن تاريخ اوكلاهما منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها