سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
آشنايي با مفاهيم يادگيري و كنترل حركتي

كتاب «مفاهيم در يادگيري و كنترل حركتي» به زودي از سوي انتشارات علم و حركت منتشر خواهد شد. اين اثر با ارايه واژه‌نامه‌هاي تخصصي‌ و تفصيل بيشتر واژگان يادگيري و كنترل حركتي به دانشجويان و دانش‌پژوهان كمك مي‌كند.

روبن شاهورديان، مدير مسوول انتشارات علم و حركت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: دستيابي سريع به مفهوم واژه‌هاي جديد از نيازهاي اساسي دانشجويان محسوب مي‌شود كه با رجوع به كتاب‌هاي درسي امكان‌پذير نيست. پيش از اين واژه‌نامه علوم ورزشي كه توسط كميته ملي المپيك به چاپ رسيد، بخشي از اين نياز را برطرف كرد، اما دانشجويان به تفصيل بيشتري از هر واژه نياز دارند، كتاب «مفاهيم در يادگيري و كنترل حركتي» با اين هدف منتشر مي‌شود.

وي ادامه داد: با توجه به اين كه در تمامي كتاب‌ها و واژه‌نامه‌هاي فارسي و انگليسي موجود در حوزه رفتار حركتي براي برخي واژه‌هاي تخصصي، ترجمه‌هاي متفاوتي در نظر گرفته شده و حتي بعضي واژه‌ها داراي سه معادل متفاوتند، مولفان در كتاب «مفاهيم در يادگيري و كنترل حركتي» براي رفع اين نقيصه با مراجعه به فرهنگ‌نامه‌هاي تخصصي، مناسب‌ترين واژه را برگزيده و در صورت نياز در متن مربوط به آن واژه، لغات مترادف و ويژه‌اي كه بيشتر استفاده مي‌شوند را گنجانده‌اند.

مدير مسوول انتشارات علم و حركت تصريح كرد: در اين اثر مولفان سعي كرده‌اند ميان واژه‌‌هاي مرتبط كه در واژه‌نامه وجود دارد، براي درك كامل‌تر مطالب، پيوند ايجاد كنند. اين پيوند به دو صورت انجام شده، نخست با ارجاع مخاطب به واژه مرتبط و ديگري، عنوان اين مطلب كه منشا و بنياد نظري شكل‌گيري واژه چه بوده است.

شاهورديان يادآور شد: در كتاب «مفاهيم در يادگيري و كنترل حركتي» براي برخي واژه‌ها كه دركشان با مشاهده تصوير ساده‌تر است، تصوير ارايه شده است. همچنين واژه‌ها در اين اثر به ترتيب حروف الفبا تنظيم شده‌اند.

وي در پايان افزود: براي سهولت مخاطب در دستيابي به توصيف هر واژه، فهرست مطالب يك بار بر اساس حروف فارسي و بار ديگر بر اساس حروف انگليسي ارايه مي‌شوند.

چاپ نخست كتاب «مفاهيم در يادگيري و كنترل حركتي» اثر مشترك دكتر محمدكاظم واعظ موسوي و دكتر پونه مختاري در شمارگان 1100 نسخه و 120 صفحه به زودي از سوي انتشارات علم و حركت منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط