سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
گفت‌وگوهاي فكوهي درباره فرهنگ مكتوب شد

بخشي از كتاب «فرهنگ و زندگي روزمره» گفت‌وگوهاي ناصر فكوهي با كارشناسان حوزه‌هاي مختلف را دربر مي‌گيرد. در اين گفت‌وگوها نسبت مسايل مختلفي نظير جهاني شدن و اسطوره‌ها با فرهنگ سنجيده مي‌شوند./

عليرضا جاويد، مدير انتشارات جاويد، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از اخذ مجوز اين اثر و انتشار آن در خرداد ماه خبر داد.

به گفته وي، اين اثر تنها مباحثي نظري را شامل نمي‌شود، بلكه گفت‌وگوهاي آن از رويكردي انتقادي برخوردارند و به دليل صاحب‌نظر بودن طرفين، معناي دقيق گفت‌وگو در آنها منعكس شده است.

جاويد يادآور شد: اين گفت‌وگوها دو جنبه دروني و بيروني دارند كه جنبه دروني آن معطوف به ايران است و ديگري مسايل را با نگاهي جهاني بررسي مي‌كند.

وي اين كتاب را شامل دو بخش دانست و گفت: يك بخش از كتاب، گفت‌وگوهاي فكوهي با كارشناسان و بخش ديگر گفت‌وگوهايي را كه با خود او انجام شده‌اند شامل مي‌شود. فاشيسم و فمنيسم از جمله موضوعات گفت‌وگوهاي بخش دوم‌اند.

جاويد ادامه داد: جلال ستاري درباره اسطوره‌ها، حاتم قادري درباره دين در عصر مدرن، علي بلوك‌باشي درباره فرهنگ سنتي و عبدالله كوثري درباره ادبيات آمريكاي لاتين، از جمله افراد گفت‌وگو شونده در اين كتاب محسوب مي‌شوند.

به گفته مدير مسوول انتشارات جاويد، در تمامي اين گفت‌وگوها تاثير موضوع مورد نظر بر فرهنگ بررسي شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط