پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
عرضه كتاب‌هاي روز دنيا، نقطه عطف نمايشگاه 24

يك نويسنده و مترجم حوزه علوم ورزشي، ضمن بازديد از غرفه علم ‌و حركت بيان كرد: عرضه كتاب‌هاي روز دنيا در نمايشگاه 24 نقطه عطف اين نمايشگاه است.\

دکتر مهدي نمازي‌زاده در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: من در همه سال‌هاي برپايي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در نمايشگاه حضور داشته‌ام و به بخش بين‌الملل براي بازديد از كتاب‌هاي خارجي رفته، پس از آن به غرفه‌هاي ناشران ورزشي داخلي مراجعه مي‌كنم تا در جريان اخبار تازه‌ترين كتاب‌هاي منتشر شده در كشورمان قرار گيرم.

وي اضافه كرد: باعث خوشحالي است كه هر سال شاهد روند روبه رشد چاپ كتاب‌هاي ورزشي در كشور هستيم. امروزه با ترجمه كتاب‌هاي خارجي روز دنيا در داخل مي‌توان به قرار گرفتن در ميان كشور‌هاي پيشرفته علوم ورزشي، در آينده‌اي نه چندان دور اميدوار بود.

استاد حوزه علوم ورزشي عنوان كرد: پتانسيل‌هاي بسيار مناسبي در كشورمان وجود دارد و هر جا كه دانشجويان ايراني پا مي‌گذارند، به عنوان برترين متخصصان و محققان برگزيده، خود را مطرح مي‌سازند.

وي افزود: امروزه كتاب‌هاي روز دنيا در حوزه  علوم ورزشي در بازار كتاب ايران وجود دارند و استادان و دانشجويان ايراني با بهره‌مندي از آن‌ها مي‌توانند علم روز را به ورزش كشورمان تزريق ‌كنند.

استاد دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه شهيد بهشتي تصريح كرد: اميدواريم با تلاش دانشجويان و اهالي قلم در حوزه ورزش كشورمان آثار مکتوب ما به سمت تاليفي پيش بروند.

نمازي ضمن بيان اين كه علوم ورزشي تنوع بسياري دارد و بيش از 20 شاخه در كشورهاي پيشرفته در دنيا تدريس مي‌شود، بيان كرد: من سال‌هاي متوالي براي وارد كردن گرايش روانشناسي ورزشي به دانشگاه‌هاي كشورمان تلاش كردم و امسال در دانشگاه آزاد اصفهان و دانشگاه تهران موفق به راه‌اندازي اين گرايش و جذب دانشجو شديم.

وي ادامه داد: در برنامه‌هاي چهارم و پنجم، دولت با توجه به ارزش نهادن بيش از پيش به علم و سرمايه‌گذاري در اين حوزه مي‌توان نويد توليد علم از سوي ايران را داد.

دكتر نمازي در پايان اظهار داشت: اکنون كتابي با موضوع رفتار حركتي در بخش كنترل حركتي را كه به بررسي سيستم عصبي در رفتارهاي حركتي مي‌پردازد در دست ترجمه دارم كه تا چند ماه آينده به بازار كتاب خواهد آمد. همچنين فرزندم اميد نمازي‌زاده، دستيار سرمربي تيم فوتبال كشورمان(كارلوس كي‌روش) نيز در حال تاليف كتابي درباره سيستم «2-4-4» دفاعي فوتبال است كه در چند ماه آينده از سوي نشر علم‌ و حركت منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط