چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۵
پیکر قيصر شعر ايران در ميان انبوه دوستدارانش تشييع شد

پيكر قيصر امين‌پور در ميان انبوه هنرمندان، نویسندگان،‌ شاعران، دانشجویان، دوستدارانش و تنی چند از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی ساعتي پيش تشییع شد.در این مراسم که از خانه شاعران ایران آغاز و در دانشگاه تهران ادامه داشت، پیکر این شاعر بزرگ در جمع دوستدارنش به سمت بهشت زهرا برای دفن در قطعه هنرمندان انتقال يافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دقایقی پیش پیکر مرحوم قیصر امین‌پور از محل دانشگاه تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س)، تشییع شد.

در این مراسم علاوه بر خانواده مرحوم امین‌پور و جمع کثیری از دوستداران شعر و شخصیت او، شاعران و نویسندگان پیش‌کسوت و جوان و همچنین جمعی از مسوولان سیاسی و فرهنگی کشور با پیکر امین‌پور وداع کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراي اسلامي شهر شهر تهران، اعضای هیات مدیره خانه شاعران ایران،‌ استادان دانشگاه تهران و دانشجویان قیصر امین‌پور از سایر افرادی بودند که در مراسم تشییع امین‌پور حضور داشتند.

پیکر این مرحوم از مقابل خانه شاعران ایران به سمت دانشگاه تهران تشییع شد و از آنجا به بهشت زهرا انتقال يافت.

گزاش خبرنگار "ایبنا" از این مراسم حاکی از آن است که پیکر امین‌پور دقایقی قبل از تنظیم این خبر، به وسیله خودروی ویژه برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) حرکت کرده است.

حسن حبيبي رئيس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي صبح امروز در خانه شاعران ایران درباره این شاعر بزرگ و در میان انبوه دوستداران "قیصر" گفت: من در قيصر، آينده زبان فارسي را مي‌ديدم و همواره با او در اين زمينه سخن مي‌گفتم كه دست ما را بگيرد و او همواره به آينده حواله مي‌كرد و مي‌گفت: اجازه دهيد حال من قدري بهتر شود.

 وي افزود:من واقعا در قيصر، آينده فرهنگستان و زبان فارسي را مي‌ديدم و قيصر جوان‌ترين عضو ثابت فرهنگستان بود و خيلي زود از ميان ما رفت و من هيچ گاه درباره مشيت الهي زبان به افسوس نمي‌گشايم.

حسام الدین سراج و علیرضا افتخاری از خوانندگان سنتي کشورمان نيز با بغض در گلو، اشعاری را در سوگ این شاعر بزرگ خواندند. 

انبوه دوستداران این شاعر که از نقاط مختلف شهر برای تشییع این شاعر بزرگ به خانه شاعران ایران آمده بودند، خیابان های اطراف این محل را با ترافیک روبرو کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط