شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
نگاهي به نسبت‌هاي دانش و سياست در دوره سلجوقی

«سیاست/دانش در جهان اسلام؛ همسویی معرفت و ایدئولوژی در دوره سلجوقی» عنوان اثري است كه فردا(12 تير ماه) با حضور كارشناسان حوزه سياسي و دين در سراي اهل قلم نقد و بررسي مي‌شود._

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران(ايبنا) اين كتاب به اهتمام امید صفی با ترجمه مجتبی فاضلی از سوی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است.

کتاب «سیاست/دانش در جهان اسلام» چهارمین جلد از مجموعه تمدن اسلام و شبکه‏های اسلامی محسوب مي‌شود. این کتاب حاصل پژوهش در زمینه نسبت‌های متنوعی است که میان اهالی دانش و اصحاب قدرت در دوره‏ای از تاریخ اسلامی و در زمانه حکومت خاندان سلجوقی برقرار بوده‌اند.

اين نوشتار شش فصل با عناوين «از بن‏افکنی افسانه سلجوقیان بزرگ»، «قلمروی نظام»، «قلمروی نظم»، «ابزارهای دولت سلجوقی»، «اندیشه‏های متغیر غزالی در حوزه سیاست»، «معامله با دعای خیر» و «عین القضات همدانی صوفی ناآرام» را دربردارد.

اين اثر همچنين در پانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران در واپسين روزهاي سال 89 به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

در نشست نقد و بررسي كتاب «سیاست/دانش در جهان اسلام؛ همسویی معرفت و ایدئولوژی در دوره سلجوقی» دكتر جعفر فلاحي و مهتاب خداياري سخنراني خواهند كرد. خديجه معصومي نيز دبيري اين جلسه را كه فردا(12 تير ماه) از ساعت 17 تا 19 در سراي اهل قلم به نشاني خيابان انقلاب اسلامي، خيابان فلسطين جنوبي كوچه خواجه نصير، شماره 2 برگزار مي‌شود، عهده‌دار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط