محمود اسعدي كه به تازگي مجموعه داستان دفاعمقدس او با عنوان «خط تنهايي» منتشر شده، معتقد است كه داستانهاي دفاعمقدس بايد با سبك، نگاه، نثر تازه و آميخته با هنر نوشته شوند.-
وي با اشاره به انتشار مجموعه داستانها و خاطرات برتر آن جشنواره در قالب كتاب افزود: داستانهاي دفاعمقدس بايد با سبك، نگاه، نثر تازه و آميخته با هنر نوشته شوند.
اين استاد دانشگاه با تاكيد بر اهميت جنبههاي هنري در زمينه داستاننويسي اظهار كرد: من در جبهههاي جنگ حضور داشتهام و بخشي از داستانهاي كتاب «خط تنهايي» بر اساس مشاهدات خودم نوشته شدهاند.
اسعدي يادآوري كرد: درازگويي در داستاننويسي امروز، مرسوم نيست. وقتي داستان به اتمام ميرسد، تازه در ذهن خواننده آغاز ميشود. يعني پايان هر داستان، آغاز آن است. به همين دليل، كلمات بايد مناسب و پرمحتوا باشند و در جاي مناسب استفاده شوند.
وي در ادامه درباره مجموعه داستان دفاعمقدس «خط تنهايي» گفت: من در اين كتاب، تنها طرح موضوع كردهام و نتيجهگيري را به مخاطب سپردهام. شخصيتها تصويري از خود به مخاطب ارايه ميدهند و هر خواننده، با توجه به پيشينه ذهنياش، نتيجه داستان را درمييابد و آن را ادامه ميدهد.
محمود اسعدي در پايان، از توليد فيلم «بهشت منتظر ميماند» بر اساس يكي از داستانهاي اين اثر با عنوان «واله» ياد كرد و افزود: تلاش كردهام كه مضمون و محتواي هر يك از داستانهاي كتاب «خط تنهايي» قابل ارايه در قالبهاي مختلف هنري باشد.
كتاب «خط تنهايي» شامل 10 داستان دفاعمقدس، در قطع رقعي و 100 صفحه، با شمارگان 1200 نسخه و بهاي 34هزار ريال، به همت انتشارات تجليمهر وارد بازار نشر شده است.
نظر شما