چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
راهپيمايي دانش‌آموزان بوشهري در حمايت از نهضت مطالعه

دانش‌آموزان بوشهري در نخستين روز از هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با در دست داشتن پوسترهايي با محتواي اهميت كتاب و كتابخواني، در اين استان راهپيمايي خواهند كرد.-

غلامرضا ريشهري، كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين خبر اظهار كرد: دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصيلي استان بوشهر با هدف نشان دادن اهميت كتاب و كتابخواني به عموم مردم و ترويج فرهنگ مطالعه در كشور در اين مراسم شركت خواهند كرد.

وي ادامه داد: نواختن زنگ مطالعه در تمام مدارس استان بوشهر، تجليل از فرهنگيان و دانش‌آموزان فعال در حوزه كتابخانه‌هاي كلاسي و آموزشگاهي و همچنين برپايي جشن اهداي كتاب به مدارس از سوي مربيان، معلمان، دانش‌آموزان و اولياي آن‌ها، از ديگر ويژه‌برنامه‌هاي اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر در هفته كتاب به شمار مي‌آيند.

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تاكنون حدود 900 كلاس دوره ابتدايي اين استان به كتابخانه مجهز شده‌اند. در هفته كتاب سال جاري حدود 500 كتابخانه كلاسي ديگر به اين آمار افزوده خواهند شد و در هر يك از اين كتابخانه‌ها حدود 60 عنوان كتاب عرضه مي‌شود.

ريشهري با بيان اين كه در هفته كتاب حدود 300 مدرسه به نمايشگاه كتاب مجهز خواهند شد، گفت: بيش از يك هزار و 120 عنوان كتابي كه در اين نمايشگاه‌ها عرضه خواهند شد، از آثار ارايه شده در طرح ملي «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» انتخاب شده‌اند.

وي عنوان كرد: در مقطع ابتدايي كتاب‌هاي داستاني، علمي و شعر را انتخاب كرده‌ايم. همچنين براي مقاطع راهنمايي و متوسطه كوشيده‌ايم تا به ترتيب رمان‌هاي كوتاه و كتاب‌هاي اجتماعي ـ سياسي را كه اغلب دانش‌آموزان به مطالعه آنها علاقه‌مندند، انتخاب كنيم.

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار كرد: از آنجا كه طرح ملي «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» طيف گسترده‌اي از كتابخانه‌هاي مدارس و مجتمع‌هاي آموزشي را به كتاب‌هاي مناسب مجهز مي‌كند، از جمله رويدادهاي بزرگ فرهنگي در كشور محسوب مي‌شود.

ريشهري در پايان گفت: اگر متوليان برپايي اين طرح ملي، تمهيداتي را بينديشند تا مدت زمان برگشت كتاب‌هاي فروخته نشده، از استان‌هاي مختلف به موسسه منادي تربيت افزايش يابد و سلسله مراتب پيچيده اداري بازگشت كتاب‌ها نيز تسهيل شود، مجريان برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب در استان‌هاي مختلف از اختيارات بيشتري براي عرضه كتاب‌ها برخوردار و تعداد بيشتري از مخاطبان از كتاب‌ها بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط