سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
نگاهی به زندگي علامه اميني در يك كتاب

انتشارات دفتر علم در آستانه عيد غدير خم کتاب «امین غدیر؛ نگاهی به سیره علمی و اخلاقی علامه امینی(ره)» را به قلم روح‌الله عباسی منتشر كرد. این کتاب گذري بر زندگی علمی و اخلاقی و زحمات علامه امینی دارد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني مركز پخش كتاب‌هاي علوم اسلامي و انساني پكتا، به اعتقاد مولف اين كتاب، بزرگترین عامل موثر که جوانان را خود به خود به سوی فضایل انسانی سوق می‌دهد و انگیزه تحصیل مجد و عظمت را در آنها ایجاد می‌کند و باعث جوشش روح ایمان، علم و فداکاری در آنان می‌شود، معرفی و بیان سرگذشت نوابغ و فداکاران روزگار است. 

با توجه به زحمات زیاد و مشقت‌بار و در عین حال خستگی‌ناپذیری که علامه امینی(ره) در جمع‌آوری مستندات و تبیین زوایای واقعه غدیر خم و مساله خلافت و ولایت امیرمومنان، علی(ع) انجام داد، نویسنده کتاب بر آن شد تا خلاصه‌ای از زوایای زندگی و زحمات وي را براي نسل جوان آشكار سازد. 

در بخشي از این کتاب آمده است: «رادمردی که از او به نیک‌نامی یاد می‌شود، علامه‌ای است سترگ که نقد جوانی خود را در راه دفاع از امیر زمین و زمان، علی(ع) نثار کرد و به فرموده علامه جعفری(ره)؛ توانست یکی از گام‌های بلند را در زدودن گرد و غبار تاریخ از چهره امیدبخش علی‌بن ابی‌طالب(ع) بردارد. مردی که در آثار خود، یاد آزادمردان آشتی‌ناپذیر را به بهترین وجه، گرامی می‌دارد و افتخارات جاویدان صاحبان عزت نفس را به گونه‌ای ستایش‌آمیز بازگو می‌کند، دریای موج‌خیزی که راوی راه فضیلت و عزت است، شخصیتی که به حق امین غدیر در روایت حقیقت غدیر است.» 

کتاب «امین غدیر؛ نگاهی به سیره علمی و اخلاقی علامه امینی(ره)» با شمارگان 3000 نسخه،90 صفحه رقعی و به بهاي 20000 ريال به تازگي چاپ رسیده و توسط مركز پخش كتاب پكتا به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط