جمعه ۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
ناظري: نشر «فاتحان» با سرمايه‌گذاري در طراحي جلد كتاب پيش رفت

مديرمسوول نشر فاتحان كه رتبه اول بخش «ناشر نمونه دولتي» پانزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس را كسب كرده، گفت: ذائقه مردم در انتخاب كتاب، به طرح جلد آثار وابسته است. اين نشر با سرمايه‌گذاري در اين زمينه، اولين گام به سوي برقراري ارتباط با مخاطب را برداشت._

علي ناظري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با تاكيد بر خصوصي بودن نشر فاتحان گفت: درست است كه ما در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه و بسيج كار مي‌كنيم و برخي از آثار آن‌ها را به چاپ مي‌رسانيم، اما مورد حمايت مالي آن‌ها قرار نداريم. سود و ضرر ناشي از فروش كتاب‌هاي نشر فاتحان، تنها به خودِ اين ناشر برمي‌گردد.

وي در پاسخ به سوالي درباره رويكرد نشر فاتحان در زمينه محتوا و شكل ظاهري كتاب‌هاي دفاع‌مقدس، به كسب جوايز متعدد توسط آثار چاپ شده در اين نشر اشاره كرد و افزود: در بررسي‌هاي اوليه دريافتيم كه حدود 750 عنوان كتاب، بين سال‌هاي 1373 تاكنون در كنگره‌هاي سرداران و شهداي سراسر كشور منتشر شده كه غالب آن‌ها ضعف‌هايي در زمينه شكل و فرم و محتوا دارند.

معاون فرهنگی، هنری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه و بسيج گفت: نشر فاتحان تصميم گرفت كه اين ضعف‌ها را برطرف كند. در اين مسير، شوراهاي تخصصي داستان و خاطره با حضور نويسندگان فعال دفاع‌مقدس و هدف ساماندهي محتوايي كتاب‌هاي نشر فاتحان و كنگره‌هاي شهدا راه‌اندازي شدند.

مديرمسوول نشر فاتحان اضافه كرد: ذائقه مردم در انتخاب كتاب، به طرح جلد آثار هم وابسته است. اين نشر با سرمايه‌گذاري روي طرح جلد كتاب‌ها، تمام تلاش خود را براي افزايش كيفيت طرح جلد آثار دفاع‌مقدس به كار گرفته است.

سردار علي ناظري گفت: البته احتمال ضرر در سرمايه‌گذاري بر روي اين موضوع زياد بود. گروهي از جوانان تحصيل‌كرده در حوزه هنر و پيگير آخرين تجربيات دنيا در زمينه طراحي جلد مانند مجيد زارع را انتخاب كرده و به كار گرفتيم.

وي با تاكيد بر تاثير بالاي طرح جلد جذاب بر روي مخاطب اظهار كرد: اگر كسي قصد خريد كتاب نداشته باشد، اما به دليل جذابيت يك اثر، آن را بردارد و تورق كند، اولين گام به سوي برقراري ارتباط با مخاطب را برداشته‌ايم.

اين ناشر برتر پانزدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس گفت: نشر فاتحان تاكنون از سرمايه‌گذاري بر روي طرح جلد آثار، ضرر مالي نكرده و اميدوارم  ناشران ديگر دفاع‌مقدس هم به اين موضوع توجه بيشتري كنند. 

«نشر فاتحان» رتبه اول بخش «ناشران نمونه دولتي» در پانزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس را از آن خود كرده است.

آيين اختتاميه اين جشنواره، سي‌ام آبان ماه به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌‌مقدس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط