چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
«آموزش فوتبال براي دانشجويان تربيت ‌بدني» در آستانه نشر

كتاب «آموزش فوتبال براي دانشجويان تربيت‌ بدني» كه به زودي منتشر مي‌شود، با توجه به اين‌كه فوتبال در صنعت، فرهنگ و سياست جايگاهي انكارناپذير يافته است، به آموزش فوتبال و كاركردهاي آن مي‌پردازد.-

روبن شاهورديان، مدير مسوول نشر علم و حركت، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين خبر عنوان كرد: مخاطبان اين اثر دانشجويان تربيت ‌بدني‌اند. اين كتاب بر اساس سرفصل شوراي عالي برنامه‌ريزي وزارت علوم، تحقيقات و ‌فناوري براي مقاطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته تربيت‌بدني تهيه شده‌ و سعي دارد موضوعات پايه فوتبال را كه به‌ عنوان شروعي براي دانشجويان تربيت‌بدني مطرح‌اند، ارايه كند.

به گفته شاهورديان، در بخشي از مقدمه اين كتاب آمده است: «توجه دولتمردان و سياستمداران به فوتبال به عنوان ابزاري براي حل مسايل سياسي و اختلاف‌هاي ديپلماسي، توجه متخصصان تعليم و تربيت به فوتبال به عنوان وسيله‌اي موثر به منظور اعمال تربيت اثر بخش، نگاه متخصصان فرهنگي به فوتبال به عنوان كالايي فرهنگي، توجه بخش صنعت به فوتبال به عنوان بازاري براي توليد اقلام و تجهيزات‌ورزشي و عرصه‌اي براي تبليغات و بازاريابي از نقش‌ها و كاركردهاي متعدد فوتبال در دنياي امروز حكايت دارد.»

وي اظهار كرد: همچنان كه مولفان اين كتاب عنوان كرده‌اند، اگر ورزش را به لحاظ ميزان گرايش افراد جامعه و تعداد علاقه‌مندان دسته‌بندي كنيم، شايد بتوان فوتبال را از رشته‌هاي ديگر ورزشي متمايز كرد. به علت توسعه و گسترش روز افزون فوتبال، اين امر از طرفي به عنوان يك علم و از طرف ديگر، به عنوان يك صنعت شناخته مي‌شود. پيش از اين، فوتبال بيشتر هنر به شمار مي‌آمد تا علم و افراد بنا به علاقه‌اي كه داشتند، به اين ورزش مي‌پرداختند اما امروز بسياري از علوم به خدمت فوتبال درآمده‌اند تا به گونه‌اي به توسعه ‌و تكامل اين ورزش بپردارند.

وي ادامه داد: اين كتاب در پنج فصل به موضوعاتي مانند تغذيه، قوانين و مقررات بازي، آسيب‌هاي رايج در فوتبال، تكنيك‌ها و تمرينات فوتبال و بدنسازي در فوتبال توجه دارد و به تعريف و بررسي مباحث مختلفي مانند وعده‌هاي غذايي، داور، خطا‌ها و رفتار‌هاي ناشايست، جعبه كمك‌هاي اوليه، آسيب‌هاي رايج در فوتبال، دروازه‌باني، شيوه‌هاي كنترل توپ، توان هوازي و انعطاف‌پذيري مي‌پردازد.

نخستين چاپ كتاب «آموزش فوتبال براي دانشجويان تربيت‌بدني» كه با همكاري «ميثم چاله‌چاله» و «عليرضا شهسواري» مدرسان گروه تربيت ‌بدني، پديد آمده، قرار است به زودي با ويراستاري علمي «احمد خداداد» از سوي نشر علم و حركت منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط