پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
گمرك اجازه ورود كالاهاي چيني را ندهد

رييس اتحاديه صحافان تهران با اشاره به وفور كالاهاي چاپي چيني در كشور گفت: اين بحث چند جنبه دارد، یکي بی‌توجهی ارگان‌های مختلف به قانون است و گمرک نباید اجازه ورود این کالاها را بدهد و دلیل دیگر تفاوت قیمت کالاهاي ایرانی و چینی است._

جليل غفاري‌رهبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)‌ گفت: مواد اوليه‌ صنعت چاپ كشور از خارج وارد می‌شود که به دلیل تحریم بسیار گران به دست ما می‌رسد، به همین دلیل قيمت تمام شده کالای ایرانی چند برابر کالای چینی است.

وي ادامه داد: وقتی درهای گمرك‌ برای ورود اين مواد باز است، تجار و مردم جنس ارزان‌تر را خريداري مي‌كنند، در اين ميان دولت باید مدیریت مناسب‌تری را در پیش گیرد تا بازار و تولیدکنندگان را از دست کالاهای چینی نجات دهیم.

غفاري‌رهبر درباره كيفيت كالاهاي چيني نسبت به ايراني نيز اظهار كرد: نمي‌توان كيفيت همه جنس‌هاي چيني را رد كرد، چون واقعيت اين است كه آنها جنس خوب و با كيفيت هم توليد مي‌كنند، اما اكثر وارد‌كنندگان ما جنس‌هاي بي‌كيفيت را به كشور مي‌آورند.

وي تصريح كرد: پيش از اين براي جلوگیری از واردات کالاهای چینی به مسوولان وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت که متولی این کار است، نامه‌نگاري كرده‌ايم، اما پس از 6 ماه هنوز جوابي نداده‌اند؛ ما دیگر چه کار می‌توانیم انجام دهيم، حتی مجلس هم نمی‌تواند مانع اين كار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط