سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
عرضه «آموزش ترجمه و مفاهيم قرآن كريم» در بازار نشر

انتشارات زمزم هدايت قم كتاب «آموزش ترجمه و مفاهيم قرآن كريم» را منتشر كرد. اين كتاب ترجمه قرآن را گام به گام آموزش مي‌دهد و همچنين مباحث گسترده‌اي را درباره مفاهيم قرآن دربر دارد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، «آموزش ترجمه و مفاهيم قرآن كريم» كتابي است كه ترجمه قرآن كريم را از ابتدايي‌ترين موضوعات تا مسايل تخصصي زباني، آموزش مي‌دهد.

اين كتاب شامل 30 فصل است كه هر فصل به بيان يك درس در آموزش ترجمه و يك درس در آموزش مفاهيم قرآن پرداخته است. آموزش ترجمه، از بحث‌هايي مانند ضماير منفصل و متصل، اسم اشاره و موصولات، افعال ماضي و مضارع آغاز و به بحث‌هايي نظير مرفوعات و منصوبات ختم مي‌شود. در بخش آموزش مفاهيم نيز سرفصل‌هايي از جمله آفرينش هدفدار، ‌هدايتگران الهي، رسالت قرآن، اوصاف برجسته مومنان و مجاهدت در راه خدا به چشم مي‌خورند. 

در پايان هر يك از درس‌هاي موجود در كتاب «آموزش ترجمه و مفاهيم قرآن كريم» تمرين‌هايي در قالب سوالات چهار گزينه‌اي براي خودسنجي كاربران اين كتاب طراحي و گنجانده شده است.

چنان‌كه در مقدمه كتاب نيز اشاره شده است؛ «درس‌هاي ترجمه اين كتاب به صورتي تنظيم شده كه هدف اصلي آن‌ها، ترجمه باشد نه آموزش صرف و نحو. همچنين انتخاب گزيده آيات در بخش مفاهيم نيز در راستاي راغب كردن مخاطب به تفسير آيات قرآن صورت گرفته است.»

چاپ نخست كتاب «آموزش ترجمه و مفاهيم قرآن كريم» تاليف عبدالحسين برهانيان با شمارگان 3000 نسخه، 416 صفحه و به بهاي 80000 ريال توسط انتشارات زمزم هدايت، وابسته به پژوهشكده تحقيقات اسلامي، وارد بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط