دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
توجه روسیه بر رشد کتابخانه‌های این کشور

روسیه در سال 2011 میلادی براي رشد کیفی کتابخانه‌های مسکو بیش از 50 میلیون روبل اختصاص داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سامانه بوک بلوک روی روسیه، بیش از نصف این مبلغ یعنی 27 میلیون روبل از این حساب برای تجهیز کتابخانه بوریس یلسین، رییس جمهوری فقید روسیه اختصاص یافت. 

این کتابخانه که در سال 2007 تاسیس شد، به عنوان یکی از سه کتابخانه بزرگ و مجهز روسیه محسوب می‌شود و در آن آثار گرانبها، اسناد و نسخ دیجیتالی ملی محفوظ هستند. براي غنی شدن منابع این کتابخانه، بخشی به تعمیر و ترمیم نسخ قدیمی و ارزشمند و دیجیتالی کردن آن‌ها اختصاص یافته ‌است. برخی از این نسخ منحصر به فرد بوده و در هیچ کتابخانه دیگر دنیا وجود ندارند.

در این کتابخانه به جز کتاب، نقشه‌های نادر، دست‌نوشته‌های شخصیت های فرهنگی و سیاسی کهن روسیه، آلبوم، روزنامه و رساله و پایان نامه‌ها مربوط به تاریخ روسیه نگهداری می‌شوند.

خانم گالینا راتنیکاوا، وزیر فرهنگ منطقه مسکو گفته که در چند سال اخیر برای بار نخست بوده که چنین مبلغ زیادی برای رشد کتابخانه‌های مسکو تخصیص یافته و این نشان از توجه ویژه مسوولان در امر بهتر كردن فعالیت کتابخانه‌ها در کشور است که ارتقای سطح معنوی مردم و رشد فرهنگ کتابخوانی را در هدف دارد. 

بخش دیگری از مبلغ 50 میلون روبل، به کتابخانه کودکان شهر مسکو اختصاص یافته که از فعال ترین نهادهای کتابخانه‌های روسیه محسوب می‌شود و در سال گذشته 220 برنامه جنبی مربوط به کتاب داشته که در آنها بیش از 6 هزار نفر از کودکان و نوجوانان این شهر شرکت داشته اند.

گزارشگر:شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها