سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
شيرعلي‌نيا: كتاب «بررسي عمليات والفجر 8» را بخوانيد

جعغر شيرعلي‌نيا پژوهشگر دفاع‌مقدس، دو كتاب پژوهش نظامي دفاع‌مقدس را به عنوان بهترين كتاب‌هايي كه در سال 90 خوانده، معرفي كرد و گفت: زواياي تازه‌ای از دفاع‌مقدس در كتاب‌هاي «بررسي عمليات والفجر 8» و «جنگ صدام» مطرح شده اند./

شيرعلي‌نيا در گفت‌‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: كتاب «بررسي عمليات والفجر 8: محسن رضايي در گفت‌وگو با راويان جنگ (مرداد 1365)» متن پياده شده مصاحبه راويان با محسن رضايي درباره عمليات والفجر 8 است.

وي درباره محتواي اين اثر گفت: از ابتداي جنگ تا عمليات والفجر 8 در اين كتاب بررسی شده و حدود 40 درصد از آن روي عمليات والفجر 8 متمركز است. همچنين براي نخستين‌بار به زواياي تازه‌اي از جنگ، بين آزادسازي خرمشهر تا والفجر 8 پرداخته شده است.

اين پژوهشگر دفاع‌مقدس يادآور شد: مقاله مفصلي درباره عمليات والفجر 8 در شماره 21 مجله «نگين ايران» منتشر شده كه اگر كسي قصد مطالعه اين اثر را دارد، اول بايد آن مقاله را بخواند تا فضايي كلي از وضعیت جنگ در آن دوران را به دست آورد.

جعفر شيرعلي‌نيا ادامه داد: كتاب «جنگ صدام : جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرمانده گارد ریاست جمهوری عراق» هم يكي ديگر از كتاب‌هاي مورد توجه من در سال 90 بود. اين اثر از جنس مصاحبه بوده و با سبكي جالب نوشته شده است.

نويسنده مجموعه كتاب «هور در آتش» گفت: گروهي از استادان موسسه تحليل‌‌هاي دفاعي دانشگاه دفاع ملي آمريكا با ژنرال راعد مجيد حمداني مصاحبه كرده و حاصل آن در كتاب «جنگ صدام» چاپ شده است. زوايايي از جنگ‌تحميلي عراق علیه ایران از ديد دشمن، در اين كتاب بيان شده كه قطعاٌ براي محققان جذاب خواهند بود. 

كتاب‌ «بررسي عمليات والفجر 8: محسن رضايي در گفت‌وگو با راويان جنگ (مرداد 1365)» توسط مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس و كتاب «جنگ صدام : جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرمانده گارد ریاست جمهوری عراق» به همت نشر مرز و بوم به چاپ رسيده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط