دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
«مهمان پاسگاه زيد» به نمايشگاه كتاب تهران‌ مي‌آيد

علي‌الله سليمي نگارش كتاب «مهمان پاسگاه زيد» را به اتمام رسانده است. اين اثر زندگينامه شهيد «ميكائيل مقام‌لو» را دربر دارد و توسط نشر فاتحان در بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه خواهد شد.-

سليمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) ‌اظهار كرد: زندگينامه شهيد ميكائيل مقام‌لو در قالب داستان بلندي در 8 فصل نوشته شده است.

وي با اشاره به اين كه بيش از 15 ساعت با خانواده،‌ دوستان و همرزمان شهيد مصاحبه كرده، گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، مقام‌لو به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد.

سليمي افزود: مقام‌لو در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران در جبهه‌هاي منطقه پاسگاه زيد در جنوب كشور حضور داشته و در اين منطقه به شهادت رسيده است؛ به همين دليل نام «مهمان پاسگاه زيد» را براي كتاب انتخاب كردم.

وي ادامه داد: روايت حضور و فعاليت او در كنار سردار شهيد مهدي زين‌الدين از بخش‌هاي برجسته اين كتاب است كه از سوي نشر فاتحان منتشر و در بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه خواهد شد.

ميكائيل مقام‌لو سال 1336 در زنجان به دنيا آمد. وي عضو واحد اطلاعات، عمليات لشكر 17 علي‌ابن‌ابي‌طالب(ع) بود و سرانجام در 17 بهمن ماه سال 1361 در منطقه پاسگاه زيد به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط