چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
مجموعه‌اي جديد از تاريخ شفاهي دفاع‌مقدس تدوين مي‌شود

معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي باغ‌ موزه دفاع‌مقدس از تدوين مجموعه چند جلدي و جديد از تاريخ شفاهي دفاع‌مقدس خبر داد. اين مجموعه قرار است به عنوان سندي از وقايع آن دوران در اختيار مخاطبان و محققان قرار گيرد.-

قاسم قاسم‌خاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: تاكنون 400 ساعت مصاحبه با فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران در سطوح مختلف از رسته‌هاي نيروهاي هوايي، زميني و دريايي و نيز رزمندگان جهاد سازندگي انجام شده است.

وي ادامه داد: گروهي 60 نفره‌‌ در باغ موزه دفاع‌مقدس با گذراندن دوره‌هاي تدوين تاريخي شفاهي، متن‌هاي مصاحبه‌ها را پياده‌سازي، ويرايش و تدوين مي‌كنند.

معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي باغ‌ موزه دفاع‌مقدس درباره آثار منتشر شده با موضوع تاريخ شفاهي دفاع‌مقدس و تفاوت اين مجموعه با اين آثار گفت: ما هنوز در حال گردآوري منابع و مصاحبه با افراد مختلف هستيم و بر اين باوريم كه اين مجموعه كتاب اطلاعات غني‌تري را از آثار منتشر شده در اختيار مخاطب قرار مي‌دهد. هر چند كه ما از كتاب‌هاي منتشر شده هم استفاده مي‌كنيم.

قاسم‌خاني تدوين مجموعه تاريخ شفاهي دفاع‌مقدس را توليد سندي براي گفته‌هاي راويان خاطرات دانست و افزود: وقتي مخاطبان براي بازديد به باغ موزه مي‌آيند با توجه به ميزان علاقه به موضوعات، اطلاعات در اختيار آن‌ها قرار داده مي‌شود. در اين ميان اگر محقق يا مراجعه كننده‌اي به اطلاعات بيشتري احتياج داشته باشد مستندات اين مجموعه به وي معرفي خواهند شد.

وي در پايان گفت: هنوز نامي براي اين مجموعه انتخاب نكرده‌ايم، اما مرحله تدوين اين كتاب‌ها را از خرداد ماه سال 1391 آغاز خواهيم كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط