چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
كتابخانه شهيد باهنر لاهيجان گسترش مي‌يابد

مدير كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان لاهيجان در استان گيلان از افزودن 70 متر به فضاي مطالعاتي كتابخانه شهيد باهنر اين شهر خبر داد.-

مرتضي اكبري در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: حدود 70 متر زمين پشت كتابخانه بدون استفاده بود و با توجه به كمبود فضاي كتابخانه باهنر، براي تجهيز و نوسازي فضاي كتابخانه از آن زمين استفاده خواهيم كرد.

وي ادامه داد: از اين فضا براي ساخت سالن مطالعه، بخش اداري و مخزن در سه طبقه استفاده مي‌شود تا بخشي از كمبود و محدوديت فضاي كتابخانه برطرف شود.

اكبري با اشاره به سابقه فعاليت اين كتابخانه از سال 1336، اظهار كرد:‌ اين كتابخانه سال 1378 به ساختمان فعلي منتقل شد و اكنون دو هزار و 200 نفر در اين كتابخانه عضويت دارند. همچنين بيش از 15 هزار عنوان در 18 هزار نسخه در اين كتابخانه وجود دارند.

وي در بخش ديگر صحبت‌هاي خود به نبود كتابخانه استاندارد در شهر لاهيجان اشاره كرد و افزود: به دليل كمبود و گراني زمين در اين شهر تاكنون نتوانسته‌ايم زمين مناسبي را براي كتابخانه استاندارد تهيه كنيم.

به گفته اكبري، طبق استانداردهاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي، هر كتابخانه استاندارد بايد در فضايي به وسعت دو هزار و 500 مترمربع ساخته شود و ساخت اين كتابخانه نيز اگرچه از مصوبات سفر رييس جمهور به استان گيلان محسوب مي‌شود اما متاسفانه تاكنون اجرا نشده است.

وي توضيح داد: مدت‌هاي زيادي است كه پيگير خريداري زمينيم، زيرا كتابخانه‌هاي موجود با توجه به پيشنبيه فرهنگي و دانشجوپذير بودن لاهيجان، جوابگوي مراجعه كنندگان نيستند.

اكنون چهار كتابخانه در شهرستان لاهيجان فعاليت مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط