جمعه ۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
در استان‌ها به چاپ نگاه فرهنگی نمی‌شود

نایب رییس اتحادیه صنعت چاپ اصفهان با گلایه از نبود نگاه فرهنگی به صنعت چاپ در این استان گفت: در آخرین سفر رییس جمهور به استان اصفهان بخش عمده بودجه‌های مصوب به موضوع فرهنگ اختصاص داشت، اما متاسفانه در این بودجه‌ها هیچ جایگاهی برای صنعت چاپ دیده نشد._

محمدعلی انصاری‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد:‌ بودجه فرهنگی سفر اخیر رییس جمهوری در حوز‌ه‌های مختلف فرهنگی اصفهان هزینه شد، اما متاسفانه حتی سهم اندکی نصیب فعالان چاپ نشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که صنعت چاپ به عنوان یک فعالیت فرهنگی در کشور شناخته می‌شود و به همین دلیل یکی از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انصاری‌پور با بیان این‌که متاسفانه غیر از تهران در شهرها و استان‌های دیگر به موضوع چاپ توجهی نمی‌شود گفت: اداره فرهنگ و ارشاد استان‌ها برای رشد و اعتلای این صنعت باید توجه زیادی به برنامه‌های‌ این حوزه داشته باشند، زیرا اگر برنامه مدون و مشخصی نباشد فعالان این حوزه نیز چندان به کار در این بخش دلگرم نمی‌شوند.

نایب رییس اتحادیه صنعت چاپ اصفهان، نبود نگاه فرهنگی به صنعت چاپ کشور را آفتی برای آسیب زدن به این حوزه دانست و اظهار کرد: وقتی برای متولی این صنعت جایگاهی نداریم، این صنعت به مرور زمان لطمه می‌خورد زیرا از حمایت‌های صنفی و صنعتی محرومند.

وی با بیان این‌که اتحادیه چاپ اصفهان به عنوان یک پایگاه حقوقی فعالیت می‌کند، یادآور شد: اتحادیه صنفی از نظر مالی هیچ بودجه‌ای ندارد و نیازمند بودجه کلان وزارت صنایع هستیم و اگر در مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه مشخصی تعریف شود، می‌توان در این حوزه برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام داد.

اتحادیه صنعت چاپ اصفهان از سال 1359 فعالیت می‌کند و اکنون 250 نفر در این اتحادیه عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط