شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
شعرهایی از جنس برف بر قفسه کتابفروشی‌ها نشستند

جدیدترین مجموعه شعر حمیدرضا شکارسری با عنوان «تنها برف کوچ نکرده است» از سوی نشر شانی راهی بازار کتاب شد. این مجموعه کوتاه سروده‌های شکارسری با موضوع برف را شامل می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «تنها برف کوچ نکرده است» مجموعه 108 صفحه‌ای پانزدهمین دفتر شعر شکارسری به حساب می‌آید و در برگیرنده کوتاه سروده‌های سپید با موضوع برف و آدم برفی است. برخی از این شعرها در دو تا سه سطر و حداکثر تا هفت سطر شکل گرفته‌اند.

پیش‌تر شکارسری در گفت‌و‌گویی با «ایبنا» درباره سال سرایش شعرهای این مجموعه گفته بود: «اغلب این شعرها در ابتدای سال 1390 و طی چند ماه سروده شده‌اند.»

وی همچنین درون‌مایه شعرها را حوزه‌های وسیعی معرفی کرده بود که می‌تواند خوانش‌های اجتماعی، فلسفی، سیاسی و حتی مذهبی را نیز شامل شود و از این منظر دریچه‌ای با عنوان برف به جهان باز شده و شکارسری به عنوان شاعر از این پنجره به جهان پیرامون خود نگریسته‌ است.

نمونه شعری از این مجموعه:
«اولین رد پا
بر برف خیابان
داستانکی سپید
و برف تکه پاره پایان شب
رمانی گیج
با شخصیت‌هایی ناشناس»

نمونه شعر دیگری از این مجموعه که در پشت جلد کتاب آمده است:
«این برف تمام مدارس را تعطیل می‌کند
این برف تمام راه‌ها را می‌بندد
این برف تمام دیدارها را به عقب می‌اندازد
این برف تمام پروازها را لغو می‌کند
این برف اما
با تمام سپیدی
هیچ جنگی را به تاخیر نمی‌اندازد»

حمیدرضا شکارسری متولد 1345 در تهران است.

از جمله آثار منتشر شده او می‌توان مجموعه شعرهای «باز جمعه‌ای گذشت»، «گزیده ادبیات معاصر»، «از تمام روشنایی‌ها»، «پرانتزهای شکسته» و در زمینه نقد کتاب‌های «حماسه کلمات» (نقد و بررسی بیست سال شعر دفاع مقدس) و «از سکوت به حرف» (مجموعه نقد ادبی) را نام برد.

مجموعه شعر «تنها برف کوچ نکرده است» در 108 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت سه هزار تومان از سوی نشر شانی منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط