شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
نخستین کتابخانه‌ مرکزی و استاندارد تاکستان احداث می‌شود

نخستین کتابخانه استاندارد و مرکزی شهر تاکستان در استان قزوین احداث می‌شود.-

کلثوم میرزاحسینی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: زمین کتابخانه استاندارد و مرکزی تاکستان یک هزار و 500 متر مربع مساحت دارد و از سوی شهرداری و شورای شهر طی قراردادی 99 ساله به این اداره واگذار شده است. این کتابخانه در سه طبقه با مساحت دو هزار و 200 متر مربع بنا خواهد شد.

وی با بیان این‌که نقشه احداث این کتابخانه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این اداره ارایه شده، ادامه داد: اکنون مسوولیت ساخت بنای کتابخانه مرکزی تاکستان مشخص نشده است و پیش‌بینی می‌شود اداره شهرداری یا سازمان مسکن و نوسازی شهر تاکستان آن را بنا کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برای احداث این کتابخانه سه میلیارد ريال در خواست کرده بود ولی اینک برای مرحله نخست احداث کتابخانه مرکزی تاکستان، مبلغ 700 میلیون ريال اعتبار تخصیص داده شده است.

وی عنوان کرد: مراسم کلنگ‌زنی این کتابخانه هفته گذشته با حضور «علی اکبریان» فرماندار تاکستان، «احمد دولتی» معاون کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، نماینده مردم تاکستان در مجلس شواری اسلامی ایران، رییس اداره آموزش و پرورش، مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس شورای شهر، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان، اعضای کمیته نهضت مطالعه مفید و شهردار تاکستان انجام شد. 

میرزاحسینی درباره زمان بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی و استاندارد تاکستان گفت: تاکنون زمان بهره‌برداری از این کتابخانه تعیین نشده اما احداث، تکمیل و بهره‌برداری آن به همکاری و پیگیری مسوولان شهرستانی و استانی بستگی دارد.

وی از برگزاری مسابقه نقاشی در 17 مهرماه به‌مناسبت روز جهانی کودک خبر داد و اظهار کرد: با همکاری برخی مهد‌های کودک این شهرستان در نظر داریم به‌مناسبت روز جهانی کودک مسابقه نقاشی ویژه گروه‌های سنی سه تا شش سال را برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط